Moe.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Moe.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Moe..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Heidi

17 September 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,
Er zijn weer een paar dagen voorbij en het waren prachtige maar erg vermoeiende dagen. Dit vooral vanwege het weer, want het was bloedheet hier en dan ook echt op zn Nederlands dan.. Rond de 35 graden en als je dan in zon park loopt is het best warm. In universal was het nog wel uit te houden, maar disney was echt warm ook. Even over de entreegelden, dit is dus echt 75 dollar voor 1 park, dus je moet echt kiezen. Wil je ander park erbij, heet hopper dan moet je bijna dubbele betalen. Erg he.. Disney World is zo verschrikkelijk groot, niet te omvatten. Kilometers groot gebied is het waar de 4 parken, hotels (resorts noemen ze ze hier en dat zijn het ook echt!!!) en we worden met een monorail (trein boven grond, ook weer zo futuristisch) naar het park gebracht. Ongeloflijk het eerste aanzicht, aangekleed in de stijl van Halloween. Er rijdt een trein door het park, net als bij de efteling. Als ik in het park sta is het net of ik in Euro Disney ben, zo op eerste gezicht 'gewoon' zoals Parijs. De atrracties zijn wel wat anders, maar main street is gewoon main street. Erg ben ik he, maar het is wel zo. Wederom is het rustig en hoeven we maar hooguit 15 minuten te wachten. Er zijn wel attracties die eruit springen zoals een tour met een soort missisippi boot en rijden met cars wagentjes. En space mountain wordt je niet in afgeschoten, maar is een achtbaan. Wel leuk hoor, maar zat te wachten totdat ik werd afgeschoten, niet dus!! Daarna nog (16.00 uur had ik er genoeg van!) naar downtown disney (winkels en eterijen), moet ik eerst met bus naar een resort en vanuit daar met een andere bus naar downtown disney. Is op zich wel leuk, maar blijf niet te lang. Eet lekker een happy meal bij de mc, je kan kiezen wat erbij en neem een dubbele cheeseburger. Kost me maar 5 dollar (3,50 euro, niet duur he en je kan de cola bijvullen!!). Gisteren gaan we naar Kennedy Space Center en dat is best gaaf hoor, want over een maand wordt er een raket de ruimte in gestuurd en die konden we vanuit de verte al zien. Je kan een tour doen door het ' park' (weer km groot) en van alles zien, ook een raket. En op het laatst een shuttle launch, dus net of je echt de ruimte ingevuurd wordt. Heb alleen beetje hoofdpijn, dus wordt er niet minder op. Wel leuke dag gehad, die trouwens begon met ontbijt bij golden corral (all you can eat buffet), echt ongelofelijk weer wat er allemaal ligt; vlees, brood, cake, muffins, taart, french toast(smaakt als wentelteefjes, mmm) en scones zijn ook erg lekker. Zit er behoorlijk vol van.. Gisteravond in St. Augustine bij een tent aan overkant van de straat gegeten, ook weer buffet (klein tentje, maar hadden genoeg) met pizza, pasta, salade en fruit. Eet lekker brocoli (en pasta en salade en soort stokbrood, mmm). Voel dat mijn buik is opgezet, deels door eten maar ook door warmte denk ik want gisteren was ook weer erg warm. Daarna doen we een ghost tour en vond dit niet zo, zon vrouw ging vertellen over spoken en geesten en dat als mensen foto's maakten je dan flitsen en zo zag dat dat geesten waren. Zulke verhalen houd ik niet, het begon ook te flitsen (onweer), heb daar mooie foto's van gemaakt. Haha.. Vandaag op weg naar Savannah waar ik zo dadelijk op zoek ga naar het bankje waar Forrest Gump zit te wachten op de bus (is hier gefilmd) en vanavond pirates house dinner, mmm. Moesten al opgeven wat we wilden, ik neem de steak. Jam, heb straks ook tonijn op (sandwich) en smaakte me erg goed. Zo het was een heel verhaal, maar dat krijg je als je paar dagen niet op bent geweest. Jullie zijn weer bij en ik ben mijn verhaal kwijt. Tot snel xx

  • 17 September 2008 - 20:25

    Buufje:

    Haaj Heidi...
    Ik lees wel dat je het leuk gezellig en druk bent om ales te zien. je drink toch wel genoeg water he'met die warmte daar, meisje heb je nodig .eet smakelijk en tot laterrrrrr buufje.

  • 17 September 2008 - 20:54

    Thuisfront.:

    Hoi hoi.
    Zo dat was weer een heel verhaal. Maar goed dat je alles op deze manier op kunt schrijven dan kan dat straks allemaal geprint en wel, mooi in een foto-album, of nie'tan.Voor vanavond wensen we je veel plezier en je weet het....."we blijven je volgen". Hier gaat alles goed, xxxxxxpapa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2008

thuis..

25 September 2008

gratis vanuit hotel

25 September 2008

vanaf times square,gratis nog wel!!

24 September 2008

Het kan erger!!

23 September 2008

Ongelofelijk, maar toch ook eenzaam
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 150100

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: