Gelukkig, ik ben niet de enige... - Reisverslag uit Mangrove Creek, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Gelukkig, ik ben niet de enige... - Reisverslag uit Mangrove Creek, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Gelukkig, ik ben niet de enige...

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

29 Oktober 2010 | Australië, Mangrove Creek

Waar heeft ze het dan over zul je misschien denken en het gaat over de gassen die ik heb sinds dat ik hier ben en ik heb ze wel vaker, maar was vandaag met iemand aan het praatte en die vertelde ook ; everyone here fards!! Dus ik ben niet de enige!! Het gaat over het eten, de ingredienten die ze gebruiken. Ook vertelde ze me uit te kijken met vet eten, alcohol als ik weer naar Sydney ga, want het lichaam is nu zo gewend aan het eten (aan de geur te ruiken niet..haha) maar het is goed om te weten. Verder is het hier fantastisch. Heb er geen andere woorden voor en als ik dan terugkijk naar mijn verslagen van het begin en nu moest ik gewoon verschrikkelijk wennen. De meesten van jullie denken misschien, nee nooit. Maar ik kan het iedereen zo aanraden. Je leert weer zoveel over jezelf en over anderen. Vooral het mensen in hun waarde laten, dat is belangrijk. Niet iedereen is hetzelfde, iedereen doet de dingen anders. We kunnen er wel moeilijk over doen. Maar het gewoon accepteren maakt het voor jezelf een stuk makkelijker. ik heb hier dingen gedaan die ik minder leuk vond (de tuin) maar vooral dingen die ik geweldig vond. Het bijwonen van ceremonies, het meedoen aan lessen, het helpen met ontbijt, het stil zijn tijdens het eten. Noem maar op, kan zo nog wel even doorgaan. Hetgene wat me bij zal blijven is dat ik zoveel respect heb gekregen voor de mensen hier zoals ze het doen. Luxe is niet belangrijk, het is hier ook echt wel gezellig hoor. Van de week zat ik bij Anandamay (Amanda, andere naam is spirituele naam) op de kamer met nog een vrouw en zaten we koekjes met chocolade naar binnen te werken. Geweldig toch, het genieten van de kleine dingen en het s avonds bij het water zitten, een sigaretje roken en gewoon luisteren naar de stilte of over scheten laten praten (blijf een boerin hoor!!) Dat zal ik erg missen. Voelt een beetje als familie, niet iedereen even toegankelijk maar mensen staan steeds meer open voor je en laten je weten dat ze je hulp erg waarderen.En dat soort dingen zijn erg fijn om te horen. Ook de interesse die ze verder in je hebben. Het hoeft niet veel te zijn wat ze zeggen, maar het zijn de kleine dingen die het doen. Wat klink ik volwassen he, nou kan nog steeds mijn streken hebben en het over winden laten hebben hoor als je dat wilt. Daar kan ik ook ontzettend om lachen en dat moet ook hier. Maar de eerst week was vooral wennen en nu is het voornamelijk genieten. Ik ga maandag weer naar Sydney voor mijn volgende reis, maar zal deze ervaring nooit vergeten en deze plek is een reden om nog een keer terug te komen naar Australie.
Verder ben ik erg blij met een hoop series,films en muziek die ik erbij heb gekregen op mijn harde schijf.
Ook bijzonder dat ik van de week bij een ceremonie mee mocht helpen met een onderdeel omdat ik bijna naar huis ga. Dat zijn toch bijzondere dingen!!
Ik ga weer verder, nog even genieten hier en me dan weer opmaken voor de volgende reis (en de rest..)
Hari om tat sat

oja, wil je fotos bekijken, ze zijn weer in mijn album (nieuwe)

http://www.mijnalbum.nl/Album=YIZPP4OO

  • 29 Oktober 2010 - 16:50

    Erica:

    HAhahahahahahah moest echt keihard lachen op mijn werk toen ik bovenstaand bericht las! Die scheten die doen het hem!!! Haha!!
    Het draagbare dvd-speler met zo`n schermpje gekocht bij aldi 45 euro ben er erg blij mee :)

  • 29 Oktober 2010 - 19:59

    Russell:

    hallo heidi!!!

    ik heb ook wel eens last van gassen hoor!! Baasje en vrouwtje laten ook weleens een gasje lopen en dan doe ik lekker ook mee en ik win altijd, want zowel het vrouwtje als het baasje lopen dan bij me weg, goed he!
    Dus, als je weer terug bent, moet je maar weer eens een keer op bezoek komen, dan zal ik het wel eens demonstreren, wafwaf!

    dikke knuffel en een pootje van mij, tie-tie awafwaf russell

  • 29 Oktober 2010 - 22:14

    Papa En Mama:

    echt lachen hoor om je verslag te lezen en vooral van die scheten, 't is dat wij dat nooit doen maar ach je weet wat een scheet is toch? een scheet is een boer die de weg naar de kont niet weet dus gewoon laten gaan!!(hahaha) Verder goed om te lezen dat je toch een fijne tijd hebt(gehad) ik zei je van te voren toch, Yoga is helemaal niet verkeerd, en zo te lezen is dat dus echt zo en je kunt er goed op terug zien.We wensen je nog een paar hele fijne rustige dagen toe en kijken weer uit naar je volgende verslag en gaan nu je nieuwe foto's bekijken. xx papa en mama

  • 30 Oktober 2010 - 09:11

    Hoi Heidi:

    Wat heb ik met vel genoegen de verslagen tot nu toe gelezen, je doet het toch allemaal maar!! Vooral die van gisteren, wat heerlijk om zoveel goede ervaringen op te doen.En de scheten, laten gaan hoor, ha,ha,ha,ha. Nou in Holland is het echt herfst hoor brrr,niks aan.Alvasr de groeten van Huub Stapel (de griezel Sint) ha,ha.

    liefs, Hettie

  • 30 Oktober 2010 - 10:32

    Freddy:

    Hallo Heidi,

    Ik heb erg veel bewondering voor je lef : "Andere volken kijken is je geest verrijken "blijkt maar weer eens....Geniet van de reis Down under !

    Hartelijke groet, ook namens Irene

  • 30 Oktober 2010 - 21:20

    Buufje:

    Haai buurmeisje.
    Iedereen heeft het over de SCHETEN die jij moet laten van wegen het eten daar maar als je hier gebakken uien bij het eten eet [zoals ik] dan komen de scheten ook en lekker hard en een heerlijk gevoel is dat of niet heidi ik moet er om lachen hoor maar ja het gaat goed met je en ik heb misschien wel een verassing voor je dus het is een surprise als het door gaat maar dat hoor je nog wel.
    HARI OM TAT SAT>
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxjes buufje.

  • 31 Oktober 2010 - 12:55

    Korrie:

    Ha die Heidi.
    Lang geleden dat ik je geschreven heb dus ik dacht nu moet het er maar eens van komen. Je bent weer interessante dingen aan het doen daar in het verre Australie. Je wordt toch echt een bereisde dame hoor. Heb vrijdag kennis gemaakt met het kersverse hondje van de fam. van Haeften. Wat een lieverdje. En jij zit natuurlijk heerlijk in een land waar het lente is terwijl het hier toch echt herfst wordt. Vandaag zien we de zon weer maar het heeft ook al geregend. Ik blijf je volgen hoor. Hartelijke groetjes van mij.

  • 31 Oktober 2010 - 17:23

    Trudi:

    Hoi Heidi,

    wat betreft die scheten, daar zouden wij prima bij passen hoor !!!!. Laat maar lekker waaien meid !! Tjee, wat een levenslessen krijg je te ervaren !! Mooi hoor !!Hoe is het met je kale koppie ? Hans vroeg zich af, of jij dat wel was op die foto !!??
    geniet ze en tot gauw.Dikke kus, hans trudi,maartje carlijn

  • 01 November 2010 - 09:01

    Paul & Marlous:

    Hey Heidi,

    Wat een avonturen weer! Stoer hoor zo in Australië op pad! lekker tot rust gekomen in het yogacentrum? Nu op doortocht naar Sidney? We zullen aan je denken. De groetjes van Paul en mij natuurlijk en heel veel plezier!! Liefs Marlous

  • 24 November 2010 - 21:06

    Miekedeboer:

    hallo heidi ik heb niet geweten dat ik je kon volgen met je reis naar aussie maar heb nu je verhalen gelezen en ik vind het super cool van jou dat je zoveel dingen heb meegemaakt ,wees trots op je zelf.voor straks een welkom thuis .groetjes henk en mieke de boer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mangrove Creek

Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 150091

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: