Van de sneeuw naar de warmte.. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Van de sneeuw naar de warmte.. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Van de sneeuw naar de warmte..

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

08 November 2010 | Australië, Adelaide

Ja, daar zit ik dan bij de mac in Adelaide omdat je hier gratis kunt internetten. Moest er even voor lopen, maar ja als t gratis is, waarom niet he. Lang leve de Mac!!
Maar goed, na een paar dagen van flink lopen en dan heb ik het vooral over gisteren en eergisteren waarbij ik echt kennis heb gemaakt met het hiken, rotsen beklimmen, en ook nog eens gevallen..(blauwe plekken op de schenen) heb ik het weer overleefd.Ook lange dagen in de bus gehad waarbij de ruimte minimaal is en dus mijn knieen en benen best zeer deden doe ik het vandaag lekker rustig aan en ga Adelaide maar eens verkennen. Heb weer een paar super dagen gehad en gisteren weer even contact met NL gehad. Fijn om weer even nederlands te horen. De gidsen die we op het 2e deel van de tour hadden waren echt goed. Eentje was in training en die andere man,Parker, stopte echt voor alles om fotos te maken. We hebben echt kangaroes van dichtbij gezien en ook koalas. Die lagen te lamballen in de boom, dat wel, maar ik heb ze gezien. Verder kregen we meer aangeboden dan was gezegd, dat wil zeggen ook 2x lunch waarvan 1 x subway en 1 keer wraps en salades. Tja mensen, scheelt allemaal weer in het geld (knieperd he)Maar nogmaals de reis was goed en gisteren raakte de motor ook nog eens een paar keer oververhit, dacht wat krijgen we nou dan.. En de temperatuur hier waar ik nu zit is heerlijk! Van de sneeuw naar de warmte. Het wordt hier vandaag ongeveer 30 graden en het is ook zo dat de ozonlaag hier minimaal is waardoor je snel verbrand en dat is dus ook al bij mij gebeurd. Heb al weer een rode neus. Het is apart om met warm weer kerst dingen te zien, want wij zijn opgegroeid met dat kerst in de winter is en met meestal niet al te best weer en vooral geen warm weer.. Leuk, apart om dat weer mee te maken. Morgen begint het laatste gedeelte van de reis en wel naar Alice Springs waar we as maandag aankomen en ben benieuwd hoe dat zal zijn. Want we gaan naar Ayers Rock, maar dat mag je niet meer zeggen want het is Uluru en het zal vast erg mooi zijn. Maar goed, dat heb ik nog tegoed en dan volgende week ook naar Hong Kong wat is steeds meer hoor dat dat de moeite waard zal zijn. Wil toch wel graag naar Disneyland, heb 4 dagen dus dat zal vast goedkomen..
Vandaag ga ik maar eens kijken bij chinatown, ook is er een markt, het weer is prachtig dus zal best een goede dag worden. Morgen zal ik best wel weer vroeg op moeten, dus op tijd naar bed. Heb eergisteren in huisje waar we zaten mijn kleren in bad gewassen. Dacht dat we een wasmachine hadden, bleek een droger te zijn toe deze draaide. Dus even mijn kleren uitgespoeld met afwasmiddel, wordt steeds creatiever en toen in de droger.Lachen he, maar goed ben bezig met fotos in fotoalbum te zetten, hebben jullie weer wat te kijken. Groetjes allemaal en tot snel. Fijn om dingen te lezen en vooral leuk om te zien dat ik ook door dieren word gevolgd, erg speciaal, haha
Bye bye

  • 09 November 2010 - 15:01

    Home Sweet Home:

    fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en zo te lezen staat je nog heel wat te wachten. Geniet er van want voor je 't weet zit je weer in het vliegtuig richting huis(moet je nog niet aan denken, toch?) We blijven je volgen maar dat had je al wel in de gaten lijkt ons (hahaha) maak er nog wat moois van en GENIET!!! papa, mama en polly (yeah)

  • 09 November 2010 - 23:02

    Sjennie.:

    heeee buurmeisje.
    wat ik allemaal op de laptop van baasje leest over jou dat is echt kikken man of vrouw moet ik zeggen hahahaha maar echt toppy van je hoor ik zou zeggen BLAFBLAF en oja buurjongen POLLY vind ik wel leuk al ben ik bijna 14 jaar maar kusjes geven mag wel he'toch.Ik ga gauw af sluiten want ik hoor mijn bAASJE aan komen en ik zal zeggen dat ze jou een berichtje moet sturen dikke LIK en POOT van mij SJENNIE je buurhondtje.

  • 11 November 2010 - 15:29

    Hettie:

    Hallo Heidi
    Wat een indrukken doe jij op daar zeg, van de sneeuw weer in de zon, en al dat moois wat je te zien krijgt, GEWELDIG!!!!Blijf je volgen xxxxxx Hettie

  • 12 November 2010 - 19:23

    Hester Van Alem:

    Hé Heidi, ff een berichtje vanuit Driel. Jeetje wat ben jij een stoer wijfie. Super dat je dit allemaal doet, petje af. Ik had dit ook altijd willen doen maar nooit gedurfd. En jij doet het maar mooi wel even. Inmiddels kom je al weer bijna terug. Misschien nog net op tijd voor de voorstelling van toneel, ha ha. Hoop dat het goed met je gaat en ik zie je vast wel weer eens in 't durp'. Groetjes en Liefs Hester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 150110

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: