Teveel om op te schrijven - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Teveel om op te schrijven - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Teveel om op te schrijven

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

17 November 2010 | Australië, Sydney

Wat een reis zeg en dan heb ik het vooral over de afgelopen 2 weken. Ik heb van alles meegemaakt, heb in de sneeuw gelopen maar ook in temperaturen van ruim 35 graden. Het weer verder viel best tegen, maar ook wel weer mee, want het was niet zo super warm als werd gezegd. Wandelingen die werden gecancelled omdat het te warm was, of omdat er slecht weer op komst was. Een van mijn hoogtepunten was kings canyon, maar ook de zonsondergang bij ayers rock onder het genot van een wijntje was geweldig. Verder het eten was zowiezo goed, er werd veelal zelf gekookt door de chauffeur en tussen de middag of brood, wraps of hamburger/chickenburger. Ook twee keer een bbq met kameel, kangraroo en buffel. Sorry had er niet zoveel zin in.
Cooper Pedy waar we ondergronds gingen slapen was niet zo erg als ik had gedacht, het was niet een kelder maar een soort rots waar we dan in lagen. Veel soort van kakkerlakken liepen daar rond.
Waar ik nog het meeste trots op ben is dat ik in de open lucht heb geslapen en wel in een aussie swag en dat is een soort slaapzak met daarin een matrasje waar je vervolgens je eigen slaapzak in stopt en dan er in gaat liggen en m dicht ritst. Je hoofd ligt dan wel vrij, het was prachtig want die avond was de hemel vol met sterren. Geweldig!! Heb wel amper geslapen, want elke keer als ik iets hoorde dacht ik dat er iets liep of iets was, haha. De dag erna had het niet gekunnen, want toen regende het weer en waren we op een plek waar een week eerder iemand door een slang was gebeten.. Ayers Rock, ook wel Uluru tegenwoordig was ook erg mooi en vooral zonsondergang dan, de dag erna 0330 opgestaan om zonsopgang te zien,maar het was te bewolkt. Verder veel vroeg opgestaan en dan heb ik het over een uur of 5, bijna de hele reis. Maar het ergste was dat ik er eraan wende en voor de wekker wakker werd. Kings Canyon was absoluut het hoogtepunt want we deden een wandeling van ruim 3,5 uur en dat s ochtends om half 7. Geweldig wat we allemaal zagen en de temperatuur was niet te warm, super was het!!
Mijn hostel in Alice Springs was ook erg goed, ontbijt en transport naar luchthaven voor nog geen 25 euro.
De nacht in Alice Springs verschrikkelijk slecht weer gehad waarbij het dak begon te lekken op mijn matras, dus op de grond gaan liggen. Mijn vlucht gisteren had ook vertraging van ongeveer een uur vanwege het vele onweer, maar tijdens het vliegen niets van gemerkt. Verder een supervlucht gehad met een film, lekker broodje en drinken en dat voor nog geen 2,5 uur vliegen.
Ben nu weer in Sydney nadat ik gisteren 3,5 uur op luchthaven heb gewacht op shuttle naar hostel en vervolgens ook niets heb betaald voor deze dienst en gratis ontbijtbonnen heb geregeld.. Heet niet voor niets Heidi.En dan morgen vliegen naar Hong Kong, heb godzijdank heerlijke vitaminepilletjes ontvangen, maar zie al niet zo meer tegen de vlucht op dan eerst. Wat meer relaxter al. En dan over iets meer dan een week weer naar huis.. Heb er wel zin in, vooral ook omdat ik in Alice Springs even brak nadat ik niets van thuis hoorde en er wat dingen boven komen en ik even verdrietig was. Dit is weer over na een paar fijne telefoontjes en kan er weer tegenaan. Want dat gevoel overheerst toch wel dat ik de wereld aan kan!!
Nou lieve mensen, tot snel weer en veel Aussies hier zeggen;
No worries..

  • 18 November 2010 - 15:19

    Hettie:

    In de openlucht slapen???? Doodeng, maar dit maak je toch maar eenmaal mee in je leven. En dan zomaar weer verder vliegen, hebben we het wel over dezelfde Heidi???? Nou thuis wordt heeeel erg naar jou uitgekeken.....heb ik uit zeer betrouwbare bron!! Gezellig meid en, sinterklaas is er weer! Tot heel snel xxxx Hettie

  • 18 November 2010 - 18:47

    Ursula:

    He Heidi,
    wat een leuke verhalen, wil niet in herhaling vallen maar blijf t toch een stoere actie van je vinden!!! Heerlijk zoveel ervaringen opdoen en andere culturen, lekker genieten van de rust en daarna weer de drukte, nieuwe mensen ontmoeten en vooral jezelf tegen komen. Wat zijn wij dan toch een vreemd volk, alles op de tijd en eeuwig jezelf voorbij lopen...geniet van Hong Kong en ik kijk uit naar je volgende verhalen!!!
    Groetjes Ursula

  • 18 November 2010 - 22:26

    Thuisfront:

    Nou vooruit hier dan een berichtje van ons(hahahaha).We genieten van je verhalen en kijken (bijna) elke dag om te kijken of er weer nieuws is. En al hebben we elkaar van de week gesproken, wat trouwens heel fijn was om je weer te horen, we blijven je volgen en je verhalen zien er elke keer weer heel bijzonder uit. Één ding is zeker........dit neemt niemand je meer af, of nie tan!! We zullen, als we je weer ophalen, in elk geval de winterjas meebrengen want dan is het, denk ik, afgelopen met de warmte. Nou meidje geniet nog van je laatste week (wat zeg ik nou??) en je bent en blijft een TOPPERTJE!!!!
    XXXXX papa en mama.
    P.s je fotoalbum is ook errug MOOI!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 150139

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: