Disneyworld, inpakken en op weg naar Bangkok - Reisverslag uit Peking, China van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Disneyworld, inpakken en op weg naar Bangkok - Reisverslag uit Peking, China van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Disneyworld, inpakken en op weg naar Bangkok

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

23 November 2010 | China, Peking

Ja, daar was ik weer en nu vanaf de luchthaven in Hong Kong. Wat een land zeg, zou er voor geen goud willen wonen, veel te druk. Het vorige verslag schreef ik al vermoeiend hoor al die mensen om je heen, je kunt je niet voorstellen hoe druk het hier was. We kennen allemaal wel de zaterdagen in de stad als we willen winkelen en je kan bijna over de hoofden lopen. Stel je niet aan, want het kan echt veel erger. Het is ook net of ze continu haast hebben, ongelofelijk. Gisteren bijvoorbeeld toen ik naar Disneyworld ging en er al om 8.15 zat en het park pas om 10.00 uur openging, maar de ticketservice al om 09.00 uu. Ik dacht dat het park om 0900 uur openging, vandaar dat ik er zo vroeg was en aangezien ik met de metro ging en niet wist hoelang het zou duren. Wel een supergoede en goedkope manier van vervoeren hoor. Kunnen ze in nl nog wat van leren, waarom moet het allemaal zo duur zijn. Maar goed, het was 09.00 uur en de kassas gingen open en die gasten rennen naar de kassa toe, was wel om te lachen en later ook toen het bijna 10.00 was stonden ze al massaal in de rij om naar binnen te kunnen. Het park zelf vond ik een beetje tegenvallen en dan bedoel ik dat het klein was, niet veel atrracties en dacht toen ik binnen kwam dat ik met 2 uurtjes wel weer buiten zou zijn. Heb het iets langer volgehouden nl tot 16.15 en had er toen ook wel genoeg van. Voelde me niet topfit en had het wel gezien, wachtte wel tot de kerstparade compleet met sneeuw en dat met ruim 25 graden. Het was goed warm deze dag, maar ik heb een paar leuke shows gezien, serieus waaronder lion king waaraan veel westerlingen meededen. Ze konden echt supergoed zingen! Dus heb me wel vermaakt hoor. Voelde me een beetje zwak, had wel genoeg gedronken maar had ook wel trek en heb later in supermarkt lekkere broodjes gekocht. De Chinezen zijn echt lekkerbekken hoor, veel bakkerijen met zoete broodje en veel lekkere dingen, zoals worstenbroodjes, kaasbroodjes. Ziet er gewoon lekker uit. Ik liep eerst met sushi, later met een salade, maar het worden toch 2 broodjes met ham,kaas en sla. Heb er heerlijk van gesmuld samen met de cola light die me ook weer een boost gaven. Toen rustig aan de spullen ingepakt, dacht kijk nog even op internet of de vlucht nog gaat en wat denk je; vlucht geannuleerd. Heb ik weer.. ik denken denken, dan maar naar nl bellen, zit ook vestiging van china airlines. Zat nu ingeboekt op volgenden vlucht een uur later. Ja ze hadden het nog zullen sturen, maar ondertussen als ik niet gekeken had had ik het niet geweten en hier vanochtend een uur gestaan en zorgen had lopen maken. Na had ik het een dag eerder, haha. Maar goed, ik zit hier nu, vannacht slecht geslapen mede door een kamergenoot die echt zo erg aan het snurken was, kan het niet omschrijven zo erg heb ik het nog nooit gehoord. Te erg gewoon, maar goed sta op tijd op neem mijn spullen mee en ga op weg naar het laatste deel van de reis en dat is Bangkok. Vraag nog even of het eten erbij zit, want zelfs op een korte vlucht serveerde ze vorige keer eten en ook nu weer. Begin ook al wel trek te krijgen, dus laat maar komen. Haha, nog even wachten en dan ga ik. Kan ook niet wachten om weer naar Nederland te komen en te genieten van de sneeuw die aanstaande is hoorde ik. Nou we zullen zien, het zal een flinke omschakeling zijn, want ga nu naar een land waar zelfs weer wat warmer is, nl 35 graden.
Tot ziens en leuk al die reacties, bedankt iedereen

  • 23 November 2010 - 18:49

    Wendy Vaglica-visser:

    hey,
    nog effe en dan zit je reis er al weer op..om nooit te vergeten denk ik, dat neemt niemand je meer af..nou succes nog effe..
    groetjes wendy

  • 23 November 2010 - 21:20

    Papa En Mama:

    En toen....was je in Bangkok> Tjongejonge je hebt toch wel een hele bijzondere werk/reis verblijf gehad, heel fijn dat we je op deze manier hebben kunnen volgen! En nu nog ruim 1 dag en 1 vlucht en dan ben je er weer. We kijken uit naar je thuiskomst maar gunnen je die laatste dag nog wel hoor, bedankt voor al je mooie in indrukwekkende verhalen en ik denk dat ik morgen vast nog wel kijk of je nog wat te vertellen heb, zo niet............dan wensen we je nogmaals een hele fijne laatste dag en zien we je donderdag op Schiphol. Heel veel liefs van papa en mama

  • 24 November 2010 - 16:53

    Bart!!!:

    Jippie je komt weer thuis!!!
    Tot vrijdag!!!!

  • 24 November 2010 - 16:56

    GIJS EN ERICA:

    En dan zit het er alweer bijna op!!
    Hebben met plezier samen met de dierentuin je verhalen gelezen en foto`s gekeken!!
    Maar vinden het fijn dat je morgen weer in ons koude landje bent!
    Ff jammer van je telefoon en dat op een van je laatste dagen! Maar goed komt hier snel goed. Je laptop heb je tenminste nog!
    Hopelijk kom je morgen nog ff langs op mijn werk!!!

    Groetjes Gijs en Erica

  • 24 November 2010 - 16:57

    SIEP:

    MIauw miauw fijn dat ik je vrijdag weer zie wil graag met je knuffelen!!!

    xx

  • 24 November 2010 - 20:40

    Corine:

    Jippie je komt weer thuis!!! haha

  • 24 November 2010 - 21:15

    Mieke De Boer :

    heb mijn reactie op de verkeerde geplaats moet 24 november zijn ik heb 29 okt gedaan zat zo in de verhalen sorry ,gr mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 150152

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: