Ben er klaar mee en klaar voor.. - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Ben er klaar mee en klaar voor.. - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Ben er klaar mee en klaar voor..

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

06 Oktober 2011 | Italië, Salionze

Zo mensen het zit er nu echt bijna op... Wat een zomer, maar zoals ik al eerder zei is het wel mijn zomer geworden. In alle opzichten, zat net nog de verslagen door te lezen van het begin en wat heb ik het moeilijk gehad met mezelf, maar ik ben er gekomen en hoe! Heb momenten gehad dat ik dacht wat doe ik hier nog, maar vooral momenten dat ik erg heb genoten!! Heb mezelf verbaasd en daar ben ik ook wel trots op, we komen er wel, het duurt alleen soms wat langer.. De camping is al 2 weken uitgestorven en dat begint op een gegeven moment ook te vervelen en als je dan elke dag hetzelfde werk moet doen (schoonmaken, meubels naar binnen..) dat begint ook te vervelen, maar goed het is allemaal voorbij. Morgen alles netjes afleveren en dan is het tutto posto! Dan zit het erop en kan ik weer terug naar Nederland, ben er een maand geleden ook al geweest, maar ben er klaar voor hoor.. Ga me denk ik wel verder verdiepen in het Italiaans, want geniet er wel van als ik een beetje een gesprek kan voeren met een Italiaan en het verstaan gaat ook steeds beter, maar het is vooral de grammatica en dat si in elke taal lastig. Vooral ook omdat ik het niet op school heb gehad, maar ik heb het er aardig vanaf gebracht denk ik wel. Kreeg vanavond ook te horen van mijn leidinggevende dat ze trots op me is en dan vond ik wel fijn om te horen. Na alles wat er gebeurt is en vooral het overleven geeft dit wel een boost.. Het ergste was nog om mijn huisje schoon te maken, op een gegeven moment was het echt een puinzooi, maar kon nog steeds alles vinden, dus dan zit het goed. Maar volgens mij zijn sommige plekken in mn huisje nog niet eerder zo schoon geweest.
Het lastigste van alles vond ik nog wel dat ik in het diepe werd gegooid toen ik van functie veranderde en vaak dacht: Oh god, maar ik heb het allemaal maar gedaan zoals ik dacht dat het moest gaan. En het is nu oktober en ik heb het gered.
Wat ik het meeste ga missen, na de wijn natuurlijk, is het gemoedelijke, het relaxte sfeertje. Als ik klaar was met werken lekker een drankje drinken (nee niet altijd wijn hoor) en gezellig zitten en dan lekker naar bed. Ja de keuze voor dit werk is me goed bevallen..
Nou ik ga maar eens lekker slapen en zal regelmatig nog terugdenken aan de minder leuke, maar vooral leuke dingen die ik hier gedaan en meegemaakt heb.
Ja, dit was echt in alle opzichten de zomer van mijn leven. De zomer die mijn leven veranderde..
Ciao, a dopo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Salionze

Italie, deel 2

Recente Reisverslagen:

17 December 2011

Het afsluiten van een hoofdstuk

06 Oktober 2011

Ben er klaar mee en klaar voor..

24 September 2011

De laatste loodjes...

15 September 2011

Net of ik niet ben weggeweest

11 September 2011

Terug van weggeweest...
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 150122

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: