Het afsluiten van een hoofdstuk - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Het afsluiten van een hoofdstuk - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Het afsluiten van een hoofdstuk

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

17 December 2011 | Italië, Salionze

Hallo allemaal, jullie denken misschien wat doet Heidi daar nu in Italie,maar dat is dus nu ook een voordeel van het werk wat ik gedaan heb en dat is dat je contacten opdoet en zo dus weer in Italie terecht kan komen. Emanuel woont hier nu in Italie en ik had zon behoefte er even uit te gaan dat ik vroeg of ik langs mocht komen en ook dus zijn mooie huisje bezichtigen. Heb het idee dat ik zoveel wil vertellen,maar dat ook omdat ik het nu kan afsluiten voor mijn gevoel.
Dit was dus het tweede jaar dat ik dit werk deed en ook op dezelfde camping en ik kan zeggen dat ik er een hoop van heb geleerd. Heb enorme pieken,maar ook gigantische dalen gehad.. Dit alles heeft me veranderd en anders leren kijken en denken. Vooral deze zomer was dus in alle opzichten de zomer van mijn leven, ben gigantisch tegengewerkt door bepaalde mensen,merk nu wat het met me heeft gedaan toen ik hier een paar dagen geleden dus kwam. Ik ben een krachtig mens, dat besefte ik vooral toen ik hier zat en een hoop shit halverwege het seizoen, nou ja eigenlijk na een paar weken al, te verduren kreeg.Voor een aantal mensen hier was ik de aanstichter van dingen, terwijl ik juist dingen zag en daar tegen in opstand kwam.Een ander was echt al lang weg geweest,maar ik niet.Dat heb ik wel geleerd en dat is door niet te snel op te geven.Maar dit heeft niet betekend dat het altijd leuk was, zeer zeker niet. Heb me heel vaak verdrietig gevoeld en eenzaam.Maar besef nu dus ook door een boek wat ik heb gelezen dat mijn kracht in deze rottijd mijn positiviteit was en daar heb ik het mee gered.
Toen ik een paar dagen geleden met de hond ging lopen richting de camping, kwamen er verschillende emoties los. Emoties van blijdschap, dat ik maar bof met zoveel mooie dingen, maar ook verdriet omdat me echt veel verdriet is aangedaan,tegelijkertijd kwam er kracht om de hoek kijken want ook dat heb ik..Daar ben ik ook wel achtergekomen.
Heb het zo moeilijk gehad toen ik weer terug in Nederland kwam,vooral omdat ik bij voorbaat al zei dat ik het niet leuk vond en vorig jaar ondanks de verschrikkelijke omstandigheden was ik blij weer thuis te zijn. Maar nu... ik vond het echt verschrikkelijk.Wat ik vooral bijzonder vind is dat ik in NL iemand heb gevonden die me ook hier in NL aan het positieve denken heeft gekregen en het tegelijkertijd zo goed kan vinden met die persoon.Het lukt niet altijd hoor,maar het gaat steeds beter.
Ik laat het mezelf toe om ook hier te genieten.
Ook in Italie heb ik dus bijzondere mensen ontmoet deze zomer waardoor mijn kijk op dingen ook is veranderd. Ik ben nu meer geworden van het hier en nu, geen tijd proberen te verspillen aan onzin dingen en proberen te genieten.. Zei altijd tegen mijn collegas in Italie dat ze niet te serieus moesten proberen te zijn omdat je dat al vaak genoeg kunt zijn en wat deed ik dus toen ik net terug was in NL,precies alleen maar serieus zijn,maar dat gaat dus stukken beter.
Maar de reden dat ik dit dus schrijf is omdat ik ben teruggegaan en het zo fijn voelt uiteindelijk om het te kunnen afsluiten, heb ontzettend genoten afgelopen dagen van gewoon het lopen met de hond, het drinken van de heerlijke cappuchino (sorry Nederland, jullie kunnen er echt niets van, net als met de pizzas!).Het gewoon weer genieten van de kleine dingen.
Dat viel me in Nederland ook meteen op, dat zoveel mensen m op de automaat hebben staan en af en toe gewoon eens moeten rond kijken en beseffen hoe gelukkig dat ze eigenlijk mogen zijn met wat ze hebben. Tenminste, ik heb dat nu wel weer gehad.
Mensen van de plaatselijke supermarkt hier die je kussen omdat ze je zien,s ochtends om half 8 genieten van een cappucchino terwijl je de hond uitlaat.
Kan er zoveel over vertellen en dat wens ik iedereen toe.. Gewoon het plezier in iets hebben en er vol voor gaan. Niet bij een tegenslag zeggen,ik kap er mee. En vervolgens tijdens een vakantie terugkomen zoals ik nu doe en extra trots op jezelf zijn,want dat ben ik nu wel!!
Ik weet wel,ik kom hier niet meer als werknemer terug in dit gebied, wel als toerist en genieten zal ik.
De wijn smaakt me nog net zo goed als eerst,maar na 4 dagen rode wijn is het ook lekker om een keer over te slaan,haha.
Als alles meezit dan kom ik volgend jaar in Toscane te zitten en daar heb al ontzettend veel zin in, ga nu eerst nog genieten van mijn tijd in Nederland.
Bedankt allemaal nog voor de leuke reacties,jullie weten maar half hoe fijn dat ik het vond en hoeveel kracht ik er van kreeg het te lezen..
A prossima anno
Heidi

• 17 December 2011 - 20:51

Teddy:

Hey Heidi,

Wow wat ontzettend mooi hoe jij je verhaal kan over brengen!! Je mag echt heel trots op jezelf zijn!!

Dikke kus van mij

• 17 December 2011 - 21:46

Ursula:

Wat super goed om te lezen!!! dingen gebeuren niet zomaar.... genieten en positief zijn.... das niet altijd makkelijk, maar het is je wel gelukt!! ondanks de negativiteit die mensen om je heen hadden... Jij komt er wel, en je kunt ook genieten in NL, ook met de feestdagen...ben blij dat ik je heb leren kennen, maakt niet uit hoe... hahaha..tot snel, X

• 19 December 2011 - 09:38

Wendy Vaglica Visser:

hey jeetje pittig verhaal hoor, en positief en negatief is t altijd..maak niks uit..fijn dat je er nu weer bent..geniet lekker van de dagen daar..buon natale e boun anno...alvast weet niet hoelang je daar blijft of vier je de feestdagen gewoon in nederland..

ciao bacioni wendy

• 19 December 2011 - 15:21

Mama:

Zo dat is me het verhaal wel maar je hebt het allemaal goed verwoord en dat we trots op je waren (en nog zijn) dat wist je al maar ook wel weer fijn dat je nog effe thuis bent. xx mama

• 19 December 2011 - 17:39

Trudi:

Lieve Heidi,
    Voor ons was en blijf je altijd een kanjer !!
    We verheugen ons nu al op het etenje van Pasta die Bollo !! hi hi
    geniet en koester dat wat je lief is !!

Liefs
    trudi en de rest !

• 07 Januari 2012 - 20:06

Angelique Otters:

Hi Heidi,

Ik ben onder de indruk van je verhaal, je verwoord het zo open en eerlijk. Bedankt dat je me je site hebt gegeven. Ik vond het ook superleuk om je tegen te komen bij de woonboulevard in Arnhem. Ik ben dus niets veranderd....wat helpt die oil of olaz toch he, haha. Heidi, het gaat je goed! en ik ga je verhalen zeker volgen