Wow - Reisverslag uit Bucine, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Wow - Reisverslag uit Bucine, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Wow

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

08 Mei 2012 | Italië, Bucine

Tja, mijn vader en moeder zijn weer vertrokken en als ik dan mijn moeder zo zie huilen dan denk ik wel eens, wat doe ik ze aan. Dat meen ik hoor, dat heb ik elke keer, maar juist die momenten dat ze er geweest zijn,zijn zo fijn voor me geweest. We hebben heerlijke ontspannen, maar tegelijkertijd ook actieve dagen gehad. Ik weet dat mijn ouders me alles gunnen en daar ben ik zo ook ontzettend dankbaar voor, maar als ik mijn moeder dan zo verdrietig zie dan voel ik me een beetje schuldig. Maar aan de andere kant, ik doe nu voor het derde jaar op rij hetgeen, ook al heb ik dus mijn moeilijke momenten, die steeds minder worden hoor, wel hetgeen waar ik sterker door geworden ben en nog steeds wordt. Maar wees niet bang mama, want over een aantal maanden ben ik er weer hoor en hoe!! We hebben in die paar dagen dat ze er waren de toren van Pisa, Arezzo en Florence gezien. Er zijn niet veel mensen die zoveel in zo korte tijd hebben gezien. Het werk had ik even op een laag pitje staan en ik kan het me nu nog permitteren. Wat ik ook erg fijn vind is dat de gasten die weer vertrokken zijn erg tevreden waren en dat is fijn om te horen. Want daar zat ik van te voren ook wel over in. In mijn hoofd ben ik nog gewend aan de huisjes en hoe kritisch gasten konden en kunnen zijn. Er zullen vast wel gasten komen die commentaar zullen hebben, maar goed ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. Ik kan de zomer niet voorspellen, maar ik heb er het volste vertrouwen in en vooral ook het gemoedelijke wat gaat komen. Gasten in tenten zijn toch wat relaxter, want het is in zekere zin toch kamperen wat ze doen, maar dan in de luxe vorm. Mijn moeder staat vol verbazing te luisteren als ik in mijn gebrekkige Italiaans een gesprek probeer te voeren, voor hun klinkt het heel wat en ik vind het belabberd. We kunnen niet alles hebben he, maar ik probeer het wel!
Moest vanochtend vroeg op om ze weer weg te brengen en ben erna nog even lekker gaan liggen. Heb vanmiddag nog lekker in het zonnetje gewerkt en merk wel dat ik weer energie heb opgedaan en dat is fijn. Ik kan er weer even tegenaan. Dat soort dingen zijn me erg dierbaar en ik geniet er ook met volle teugen van. Wat ik wel eens op feestboek zet, ik kan zo genieten en als ik dat dan doe dat gevoel gun ik iedereen. Dat meen ik, want kan niet uitleggen wat voor gevoel dat is.
Maar goed er is weer werk aan de winkel en heb er zin in, vooral met het weer voor de komende dagen en dat is zon en warm! Eindelijk weer even, moet nog 4 tenten en dan ben ik er klaar mee en kan ik me opmaken voor de wandelingen langs de tenten en de gasten en is het fysieke voorbij. Heb hier weer een hoop van geleerd, vooral door niet meteen op te geven, maar gewoon er voor te gaan en te proberen. Wat klinkt het allemaal wijs he, maar ik leer nog steeds elke dag bij en daar ben ik ook weer dankbaar voor.
Nou, ik ga weer even doen wat op werken lijkt:)
Ciao!!

  • 08 Mei 2012 - 16:39

    Papa En Mama:

    En dat we genoten hebben mag IEDEREEN weten, nogmaals bedankt voor ALLES en ja het klopt, afscheid nemen blijf ik moeite mee hebben maar we weten dat je het goed doet (maar dat wisten we toch al) en dat is een geruststelling.
    We zijn weer veilig tjuis gekomen en vanmiddag was Pim weer hier en dat maakt dan weer zoveel goed hè.
    Geniet nog even van al het mooie voordat het ECHT DRUK gaat worden.
    Dikke kus van ons, voor jou.
    papa en mama

  • 08 Mei 2012 - 19:19

    Hettie:

    He Italiano

    Ja zo noem ik jou hoor, heb net je pa en ma gesproken en wat zijn ze trots op jou, zoals jij Italiaans aan het poekelen bent, GEWELDIG!!!! Ze hebben het weer zo fijn bij jou gehad, en afscheid nemen is nooit leuk maar ze gunnen jou dit toch zo.......Geniet van alles daar en we blijven je volgen, (trouwens die foto's op facebook, whaaaaa) doei , Hettie

  • 11 Mei 2012 - 07:15

    Ursula:

    Super dat jullie zo hebben genoten!! En afscheid nemen is nooit leuk... En dan is het nu bijna tijd voor de Storm......Whahaha Heb er zo'n zin in!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bucine

Toscane

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2012

Ik ga slapen, ik ben moe

21 September 2012

Op weg naar een nieuwe start…

12 September 2012

Een ‘verrassende’ tegenvaller...

05 September 2012

Afbouwen is begonnen...

27 Augustus 2012

De laatste loodjes...
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 150103

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: