Van Nederland naar het paradijs - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Van Nederland naar het paradijs - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Van Nederland naar het paradijs

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

21 November 2012 | Thailand, Ko Chang Tai

Morgen is het een week geleden dat ik met Tamara ben vertrokken naar de andere kant van de wereld,Azie. Al die weken van voorbereiden, doktersbezoeken, inpakken, zenuwachtig zijn... Het was zover en ik was vooral nerveus voor de reis dacht ik in eerste instantie, maar ook voor wat er komen gaat.
Na drie goede vluchten zijn we er dan eindelijk, wel op de eerste lange vlucht niet zo goed geslapen, maar de tweede wel. Dat scheelt dan wel, kom je ook niet zo gebroken aan. Op de luchthaven zoeken naar waar we moeten zijn en vervoer regelen naar het hostel waar we heen gaan. Dit had ik door een tip van iemand toch al in Nederland geboekt,want we kwamen in de avond aan. De rit met het busje was al een avontuur, want we stoppen onderweg en die man stuurde ons het busje uit en ik dacht meteen... hebben wij weer! Haha, maar rustig blijven en bedoelde dus dat hij moest tanken en we er even uit moesten. In het busje zit ook een Nederlands meisje en we raken aan de praat, later loopt het meisje met ons mee, want ze heeft nog geen hostel geboekt.
De kamer valt een beetje tegen, maar ja wat moet je verwachten voor 10 euro per nacht, ach ja tis maar voor 2 dagen. Oh, oh wat heb ik slecht geslapen daar, veel lawaai s nachts tot een uur of wanneer de zon opkomt:( Maar goed, we zijn in Bangkok en ondanks de wat mindere kamer en het warme weer (haha) vermaken we ons prima hier en oh wat is het goedkoop en hebben we het toch goed in Nederland.. Maar hier hebben ze voor de toeristen wel zon beetje overal wifi en das heel fijn! Het tijdsverschil is maar 6 uur, dus het is zelfs mogelijk live contact te hebben!
Onze volgende locatie wordt Ko Chang, een eilandje zon 300 km van Bangkok af.. S Ochtends vertrekken we met een bus vanaf Bangkok en s middags om een uur of 4 komen we daar aan. We zitten in een gewone touringcar, maar rammelt wel aan alle kanten. Weet niet of tie in Nederland de APK door zou zijn gekomen.. S ochtends nog even een ontbijtje naar binnen gewerkt, nou dat heb k geweten, want het begon meteen te rommelen.. Oh oh wat schaamde ik me toen ik in de bus naar het toilet moest, maar leek alsof ik ieder moment kon ontploffen.. Beetje last nog van mn darmen:) Maar goed, we maken nog een tocht met de boot en zien dan het paradijs.. Nou ja, vooral hele donkere wolken, had me iets meer zon voorgesteld, oh Heidi verwende Nederlander toch! Maar het is allemaal zo simpel en toch ook zo mooi. Het plaatsje (we beslissen terplekke waar we heen gaan door andere mensen die iets opnoemen) is klein maar doet meteen gezellig aan. Bij het tweede hostel is het raak en we hebben een kamer, spotgoedkoop. Namelijk maar 2,50 euro per nacht. Snap nu we daar weg zijn ook waarom. Hier feesten ze namelijk ook totdat het zon beetje licht wordt en de wc, douche is vies. Ach ja, hebben we dat ook weer meegemaakt. We zijn nu inmiddels wel in het paradijs beland, een hutje bij het strand. Allemaal hutjes, maar we zitten er in 1. Wow wat een omgeving, wel vannacht super slecht geslapen, maar dat haal ik wel weer in. Verder doen we overdags niet veel en dat is ook lekker. Het is hier zo relaxed en moet daar nog wel een beetje aan wennen, heb in Nederland ook rustig aan gedaan, maar het is hier ook nog eens tropisch warm en zweten veel, dus teveel doen wordt ook afgestraft!
Al een hoop gewoonten gezien, vooral het slippers uittrekken als je ergens binnen komt en iedereen die je begroet hier.. Verder ook het lekkere eten wat spotgoedkoop is, behalve als je dus iets uit je eigen land wilt (bijv pizza, schitzel) dat is hier net zo duur, maar voor een bord rijst, groenten en vlees betaal je 2,50 euro. Drinken ook erg goedkoop, kortom geen straf om hier te zijn.. Het samenzijn na al die reizen alleen met iemand samen gaat prima, blijven communiceren, de nodige lachbuien zijn al geweest en verder ist prima hier!
Tot snel!

• 21 November 2012 - 13:47

JEZUS:

Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Lig echt helemaal in een deuk van je verhaal dat je naar de wc in de bus moest hahahahahahahaha.
    En dan ook nog een piercing laten zetten. Ziet er echt heeeel pijnlijk uit.
    Geniet geniet geniet

xxx

• 21 November 2012 - 20:12

Mieke De Boer:

hallo heidi , geniet van alles en een hele fijne tijd .

gr mieke de boer.

• 23 November 2012 - 16:15

Papa En Mama:

Lieve Heidi.

't heeft even geduurd maar daar zijn we dan.....ik zag je verhaal wel op de telefoon maar de letters waren zo klein dus....toch maar de laptop gepakt. Wat een mooi verslag weer, hier genieten we van en de andere verhalen , is echt lachen.
    Fijn hoor om je zo te volgen en helemaal fijn dat jullie samen genieten.......blijven doen.!!!
    Heel veel liefs uit een druilerig Driel.
    xxxxx papa en mama en een slurp voor jou en Tamara van 't huntje!!

• 23 November 2012 - 22:01

Buuf:

Hallo buuf.

Je heb het mooi op geschreven buuf het lijk me een hele ervaring rijker voor je aan de foto's te zien is het
    paradijs op aarden het gaat goed met Tamara dat is ook leuk je kunt samen kletsen en lachen en gekke dingen uitvreten nou ik zie je weer op de foto's heel veel xxxxxxxxxxxxxxjes en een pootje van sjennie.

Buufje........