Intens gelukkig - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Intens gelukkig - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Intens gelukkig

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

18 December 2012 | Vietnam, Hanoi

Het moment dat ik dit gevoel had,was vandaag in de trein naar Hanoi, een treinrit van zon 17 uur.. Vanaf het strand in Mui Ne zijn we met 2 bussen richting Hoi An gegaan. Hoi An een stadje wat echt schilderachtig eruit zag en de rust die het uitstraalde, wow. Maar eerst de busritten, we hadden gehoord dat we een uur de tijd hadden tussen de eerste en de tweede bus, beide slaapbussen. Nou ja, bussen met een soort van bedstoelen. Je kon er echt op liggen, hoofd niet helemaal plat maar dat was de eerste rit nog te overzien. We hadden allebei aparte plekken. We werden al te laat opgehaald en vervolgens hadden we s avonds dus geen tijd meer om te eten, omdat de andere bus meteen kwam. De plekken die we nu hadden waren helemaal achterin en lagen met 5 personen naast elkaar,pfff als ik er nog aan denk.. De eerste helft van de nacht niet geslapen en uiteindelijk wel, maar met de nodige pijn in mn rug,billen. Maar goed we zijn gearriveerd in Hoi An. Ook wel grappig om te vermelden, nou ja als je t zou zien… De buschauffeurs houden hier wel van bumperkleven en inhalen, maar dan ook flink claxoneren.
Hoi An, er stond toen we de bus uitkwamen een mevrouwtje van een hotel waar we dus mochten kijken en we hoefden het niet te doen als we het niets vonden. Maar wow, wat een hotel, inclusief ontbijt, een zwembad. Kortom wel een luxe hotel en dat voor 7 euro pp. We ontmoetten twee meiden in de bus waar we deze 1,5 dag die we hier waren samen mee optrekken. Leuk om even andere gezichten erbij te hebben. Even meningen delen, gezellig ontbijten, lunchen,eten, drinken…. Het grappige is dat we die ochtend soep als ontbijt hebben en oh mijn god, wat was het weer lekker.. Noodle soep met verse ingredienten. Wat een feest en dat voor een euro of nog minder. Nee het is geen straf om hier te zijn! Het plaatsje geeft zoveel rust en ook s avonds rustige muziek en lantaarns op straat. Als ik er nog aan denk.. De dag erna s avonds vertrekken we naar het treinstation waar we met de trein dus naar Hanoi vertrekken, een lange reis en ik durf er niets meer van te verwachten.. Oh wat heb ik lekker geslapen, lekker met de beentjes languit, wel met nog 2 vreemde Vietnamese mannen, maar die stappen s nachts weer uit. S Ochtends worden we gewekt met Coffee? Rond een uur of 11 eten we een lekker rijstgerechtje, smul echt en geniet steeds meer van de rit en toen kwam dat overweldige gevoel weer. Wat voelde ik me gelukkig daar in die trein tussen al die mensen, ook al moest ik als ik moest plassen gehurkt zitten en ging er nog wel eens een straaltje mis. Wow, nogmaals ik heb dus echt geen luxe, zon etc nodig om me af en toe zo fantastisch te voelen. Dat soort dingen geven je echt kracht, mij wel in ieder geval.. We zijn inmiddels in Hanoi en een massale stad weer, bijna opgelicht door de taxi die ons het driedubbele wilde laten betalen, maar we houden stug vol!
Een bijzondere reis waar voor mij het einde al weer in zicht komt, met een dubbel gevoel. Tuurlijk vind ik het fantastisch om weer naar huis te gaan, maar om Tamara hier achter te laten ..
En dat zijn de keuzes die je soms maakt..
We blijven oefenen met Flappie en Mariah Carey, want ja ook hier is het volgende week kerst! En voor nu, ik ga een beetje genieten ook dat het na een week of 4,5 geen 35 graden is, maar slechts 22,heerlijk!
Later!

  • 18 December 2012 - 22:02

    Ursula:

    Leuk om te lezen....en nog leuker om over ruim 1 week alle verhalen van je te horen!!! Maar via facebook en what's app al helemaal op de hoogte...fijne kerstdagen in Azie en tot snel. X

  • 18 December 2012 - 23:55

    Papa En Mama:

    Was weer een lang maar mooi verhaal en geniet er nog maar lekker van.....met z'n tweetjes!!!
    Weet dat we elke dag uitkijken naar verhaaltjes foto's enzo.
    Heidi we gunnen je je vakantie maar kijken ook uit naar je thuiskomst.
    Maar eerst nog de Kerstdagen samen met Tamara dus.........fijne dagen samen en tot gauw.
    xxxxx papa en mama

  • 23 December 2012 - 12:15

    Mieke De Boer :

    HALLO HEIDI JE ZIET ER GOED EN ONTSPANNEN UIT DIT DOET JE GOED .
    NOG EEN PAAR FIJNE DAGEN EN GENIET.


    FIJNE KERSTDAGEN .

    GR ONS

  • 23 December 2012 - 12:15

    Mieke De Boer :

    HALLO HEIDI JE ZIET ER GOED EN ONTSPANNEN UIT DIT DOET JE GOED .
    NOG EEN PAAR FIJNE DAGEN EN GENIET.


    FIJNE KERSTDAGEN .

    GR ONS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Asia

Op reis naar het onbekende

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2013

Niets is zo veranderlijk als Heidi

26 December 2012

En toen waren de 6 weken weer voorbij

18 December 2012

Intens gelukkig

14 December 2012

Vietnam,wow!

09 December 2012

Dag Cambodia, hallo Vietnam!
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 150143

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: