En toen waren de 6 weken weer voorbij - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu En toen waren de 6 weken weer voorbij - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

En toen waren de 6 weken weer voorbij

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

26 December 2012 | Thailand, Chiang Mai

Zo zitten we in Hanoi en maak ik me al weer klaar voor de terugreis, eerst naar Bangkok en dan vervolgens naar Nederland. Lange dagen, maar met een duidelijk doel; Thuis.
Keb het nu al regelmatig moeilijk met de gedachte dat Tamara en ik dan niet meer samen zijn en we toch een fantastische reis hebben gehad. Veel gepraat, veel gelachen en veel beleefd. Wow vooral de afgelopen dagen, wat een fantastische dingen hebben we gezien en gedaan.
Vanaf Hanoi zijn we naar Bangkok gevlogen en dat vond ik best wel spannend, spannend in de zin van als ze maar niet moeilijk doen vanwege paspoorten etc en of het allemaal wel goed gelukt was. Vroeg die meneer bij de douane ineens om mn rijbewijs en waarom ik m niet bij me had… Af en toe aparte mensen, maar uiteindelijk toen Tamara erbij kwam lieten ze me wel door gaan.
Terug in Bangkok en dan nog een reis met de bus naar Chiang Mai, zon 10 uur verder. Eerst een kaartjes gekocht en we zouden 4 uur moeten wachten, komen ze ons na een uur halen, want de bus ging ineens. Echt fantastisch dat ze ons zijn gaan zoeken op een best druk station en zo zaten we al op tijd in de bus. We kregen van alles in de bus, zaten ook tussen allemaal lokals. Halverwege kregen we een maaltijd zelfs nog en een aantal keren drinken. Super geregeld dus.. S avonds om 2300 uur komen we aan en vinden meteen een hostel. Heerlijk! Gauw de spullen naar boven en nog even Chiang Mai in, daar is het nachtmarkt en we vermaken ons even prima, sluiten af met een lekker wijntje die we al dagen niet meer op hadden. We nemen ons voor om de dag erna rustig aan te doen, maar s middags zitten we op aanraden van die mevrouw in het hostel in een tiger kingdom, waar we voor geld met die beestjes mogen knuffelen. Oh wat was het spannend, maar hebben mooie fotos gemaakt. Beesten zien er ook niet mishandeld uit en hebben t wel goed, worden goed verzorgd en zitten ook niet aan kettingen.
De dag erna gaan we voor de jungle, compleet met olifant wassen, voeren en vervolgens rijden en dat zonder bakje! Oh wat vond ik dit spannend, maar wat een ervaring! Echt supergaaf. Erna gaan we nog bij lokale mensen kijken en na een lunch gaan we bambooraften, hier zag ik t meest tegenop, want ben niet zon held in het water. We hoefden niet te staan, wat ik wel dacht, dus vond het uiteindelijk supergaaf! De dag erna gaan we voor de jungleflight,dat wil zeggen aan een kabel door de jungle heen. De hele tijd voelde ik spanning in mn lijf, maar gezonde spanning. Oh wat was dit fantastisch zeg. Drie erg gevulde, maar super fantastische dagen. Jeetje wat is de tijd snel gegaan en wat heb ik het naar mijn zin gehad.. Maar vooral wat ga ik Tamara missen, zal even wennen worden zonder haar. We hebben 6 weken intensief doorgebracht en zon beetje alles gedeeld en daar komt nu een einde aan.
Maar ik heb wel zin om weer naar huis te gaan, maar ik weet van mezelf dat ik altijd moeite heb met afscheid nemen.
Ik kan terug kijken op een fantastische reis met vooral hoogtepunten en een hoop lekker eten! Ik ben zo blij en dankbaar dat ik deze reis heb mogen maken. Wow, weer een stuk van de wereld mogen zien.
Nu ga ik voor Nederland, bijna, want ik zit nog niet in de bus en geniet nog even van het samen zijn met Tamara!

  • 26 December 2012 - 12:00

    Mieke De Boer:

    Voor straks welkom thuis heidi.

  • 26 December 2012 - 22:48

    Papa En Mama:

    Lieve Heidi.
    Bedankt voor het meekijken en genieten van je superreis.
    Goede reis en we zien je vanavond/vannacht.
    xxxxx papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Asia

Op reis naar het onbekende

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2013

Niets is zo veranderlijk als Heidi

26 December 2012

En toen waren de 6 weken weer voorbij

18 December 2012

Intens gelukkig

14 December 2012

Vietnam,wow!

09 December 2012

Dag Cambodia, hallo Vietnam!
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 845
Totaal aantal bezoekers 150108

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: