Zomer 2014 - Reisverslag uit Epiniac, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Zomer 2014 - Reisverslag uit Epiniac, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Zomer 2014

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

02 Augustus 2014 | Frankrijk, Epiniac

Dit schreef ik eergisteravond, moest t even kwijt...
Had met een hoop dingen rekening gehouden dit seizoen, maar dat ik t zo moeilijk zou vinden zoals ik het nu ervaar, nee dat absoluut niet.
Dit alles omdat mijn seizoen dit jaar zo compleet anders is dan vorig jaar.
Misschien hoopte ik dat t net zo kon/zou worden zoals vorig jaar.
Dit alles naar aanleiding van een vriendschap die kwam en denk ik ook weer is gegaan en ik vind het zo moeilijk om te zien dat t niet meer zo is. Ik weet inmiddels van mezelf dat als ik ergens voor ga ik er voor meer dan 100 procent voor ga, maar heb inmiddels ook ervaren dat ik soms mezelf daarin kan verliezen en dat is denk ik nu ook gebeurd..
Juist op deze prachtige camping en in deze prachtige streek waar ik zulke fantastische ervaringen al heb gehad en zulke geweldige gasten momenteel heb, het wordt ook overschaduwd door vooral mooie herinneringen aan een vriendschap die dus niet meer is. Oh wat is dit moeilijk en het lukt me vaak om absoluut te genieten, maar toen ik vorige week te horen kreeg dat ik niet de tenten ga afsluiten moest ik ook dit even verwerken. Het klinkt waarschijnlijk dramatischer dan het misschien is, maar ook hier ervaar ik hoe het is om zo emotioneel en gevoelig te zijn.
Zeker een goede, maar op dit moment een vervelende eigenschap..
Het is waarschijnlijk goed om niet geconfronteerd te worden met hetgeen wat ik nog zo graag zou willen, maar niet meer is. ( is het hele seizoen al het geval, misschien is het klaar zo..)
Ik haal overal lessen uit de laatste jaren en ook dit jaar leer ik weer een hoop, vooral hoe ik met bepaalde situaties om zou kunnen gaan
Nogmaals, het is momenteel zo geweldig met m’n gasten en collega’s en iedereen is tevreden, maar het is anders, alsof er iets mist..
Zoek absoluut afleiding, maar de mindere momenten zijn er zeker, bestond er maar een apparaat die t eruit kon halen, ik zou t kopen!
Zal zeker ook wat leuke dingen opschrijven, want wilde al weken wat schrijven op de site maar elke keer kwam het er niet van, want zoef zoef was druk..
Eindelijk zit ik daar dan op een stoeltje in het donker (met verlichting en kaarsjes) de boel van me af te schrijven. Droom er zelfs over, van alles dan he, ook de leuke dingen hoor, absoluut!
Ben momenteel erg druk met adressen werven, merk zeker dat niet iedereen er zin in heeft en ik t lastig vind om iets te bedenken, m’n onzekerheid misschien en daarom is dit werk zo goed voor me! Het overwinnen van allerlei angsten en dan niet alleen naar gasten toe, maar kijk naar de afgelopen jaren; parachute springen, dit jaar de helikopter! Jawel, doe t allemaal maar toch!
En ben d’r trots op, zeker wel hoor..
De afgelopen weken waren ook aardig roerig in de zin van bezoeken en dan vooral mijn bezoek aan Nederland, pff wat was ik kapot toen ik in Nederland aankwam, ook weer de dagen ervoor flink druk geweest, vooral met voorbereidingen en pas op het moment dat ik naar Nederland vertrok besefte ik waarom ik naar Nederland ging, stond ook nog eens in de file terwijl ik alleen maar naar huis wilde, naar mijn familie.. De bruiloft was erg mooi, intens, fijn om erbij te zijn, maar kort alles
Vervolgens komt er iemand mee terug die blijft en het is al hoogseizoen, drukker wordt het en uiteindelijk is het inmiddels bijna 1 augustus, is inmiddels een goede vriendin ook al 2x geweest, je vader en ben ik nu weer aan het bijkomen van alles.
Want ik zoek nog steeds geregeld mijn grenzen op, zo ook vandaag, een dag waar het uiteindelijk teveel zou zijn geworden als iemand niet door haar enkel zou zijn gegaan en ik vanavond de disney show gedanst had.
Help de animatie hier op de camping zo nu en dan met shows, ook omdat ik dan met mensen in contact kom en omdat ik het leuk vind, maar het kan dus soms teveel zijn en dat zou vandaag zijn geweest omdat ik daarvoor een zomerfeest heb gedaan en vanochtend zo’n 2,5 uur bezig was mijn gasten te bezoeken omdat ze allemaal zo gezellig en leuk zijn!
En daarom staat er voor morgen een bbq gepland, waar zich nu al 15 families (van de 25 die ik heb) voor opgegeven heb en dat is geweldig!
Complimenten krijg ik dagelijks en die ontvang ik ook zeker met veel plezier, maar soms vind ik het gewoon allemaal moeilijk en dat was vanavond weer, maar ook zeker erg fijn dat ik het op heb geschreven.
Langzaamaan blijven er steeds meer Franse woorden en zinnen hangen en durf ik voorzichtig een klein gesprek te beginnen. Vindt het zeker een mooie taal, maar vond het een aantal weken geleden (tijdens WK) ook leuk met een Duitse mevrouw Duits te praten, ze wilde wel Engels, maar ik wilde mijn Duits oefenen en als ik er niet uitkwam werd het engels..
Herinner mezelf er zeker geregeld aan dat ik hier met erg leuke en lieve mensen te maken heb, van de week al een uitnodiging voor een tea (zoals de engelsenn avondeten noemen) gehad. Stap geregeld in de lift bij de hoofdreceptie (flauw grapje waarbij ik doe alsof ik met een lift naar beneden of omhoog ga) Lach dan zelf het hardst!
Ik ben dit jaar 5 jaar in dienst bij Vacansoleil en daar kreeg ik laatst een leuke attentie voor, besef me zeker dat ik sinds ik dit werk doe een ander mens geworden ben die vooral geniet en nog veel dingen leert. Dit jaar is het vooral confronterend op bepaalde momenten, maar realiseer me zeker dat ik in een prachtig land zit met heerlijke wijn, kaas, entrecote, oh we dwalen af
Nee even zonder gein, ontmoet een hoop bijzondere en lieve mensen en dat pakt niemand me meer af!
Ga zo slapen, heb ondertussen het restje borrelnoten en de suikerpinda’s op, ben blij dat t op is, hoef ik daar niet meer naar te kijken.
Na t weekend ga ik op rantsoen!
Peut-etre…
Geniet allemaal van die fijne zomer

  • 02 Augustus 2014 - 19:33

    Papa En Mama:

    Lieve Heidi.
    Je hele verslag gelezen en aan je vader voorgelezen.
    't is heftig (soms ook.leuk hoor) maar alles is een waarheid als een koe.
    Weet in elk geval dat je het super goed doet...dat hoor ik van iedereen
    die jou bezocht hebben
    Allemaal zeggen ze dat het hard werken is en dat je het super goed doet!!!
    Ook heb je goed gehandeld om met papa naar het ziekenhuis
    te gaan, want dat kwam er ook nog eens bij,
    Weet 1ding zeker dat we super trots op je zijn en vriendschap is niet
    te koop (in het geval van begin van je verslag).
    En dat gasten tevreden over je zijn dat is nigal ligisch.....omdat
    je er voor ze bent en er zijn voor mensen dat wordt gewaardeerd!!
    En wat je doet om zgn in een lift te gaan en weer terug komt...
    Whoehahaha...ik zie het helemaal voor me dus. ...Blijf die humor
    houden en gebruiken... ;-)

    Twijfel niet aan jezelf want je bent een toppertje!!

    Heel veel lieve groeten van je trotse papa en mama...xxx

  • 03 Augustus 2014 - 10:01

    Oma Truc :

    You go sister! Hier in Nederland wachten genoeg echte vrinden op je! Die er wel voor je zijn als het nodig is!
    Kin omhoog ( doe gelijk ook maar de borstjes vooruit en de lipjes getuit

  • 03 Augustus 2014 - 10:03

    Oma Truc:

    Komt allemaal goed moes er nog bij ;-)

  • 05 Augustus 2014 - 21:02

    Henk En Theo Janssen:

    Heidi, wij wensen jou een hele mooie tijd, het is een soort vakantie.
    Geniet er dus ook van. Veel groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Epiniac

Frankrijk!

Eens zien hoe t hier is!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Thuis

31 Augustus 2014

Na chaos komt orde...

02 Augustus 2014

Zomer 2014

06 Juni 2014

O jee

24 Mei 2014

Een nieuw avontuur
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 150155

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: