Alweer even in France! - Reisverslag uit Les Sables-d'Olonne, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Alweer even in France! - Reisverslag uit Les Sables-d'Olonne, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Alweer even in France!

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

09 April 2013 | Frankrijk, Les Sables-d'Olonne

Ja daar is tie dan, m'n eerste verslag vanuit Frankrijk!
Zit er nu bijna 4 weken en tis weer een hele ervaring. Vooral als ik kijk wat ik de afgelopen bijna 4 weken weer heb geleerd. Nee uitgeleerd ben ik nog lang niet:-)
Zal even een korte samenvatting van de afgelopen weken geven, wat begon ik Eindhoven waar ik me had opgegeven om in de bus van vacansoleil te rijden. Voor de mensen die het misschien niet weten, ik zit nu tot begin mei hier in Frankrijk als montagemedewerker. Dat houdt in dat ik in een team van vijf personen de tenten van vacansoleil waar in het seizoen gasten in verblijven ga opzetten. Dit aan de westkust van Frankrijk van Bretagne via Vendee richting Bordeaux..
Heb inmiddels al een stuk van de Vendee gezien en moet zeggen tis wel erg gaaf om al zoveel gezien te hebben en dat niet alleen, maar zoals ik begon ik had me opgegeven om in de bus te rijden. Dus na Italië rijd ik nu voor vacansoleil naar Frankrijk. Een nieuw land en was de rijstijl van de italianen nu wel gewend, maar de Fransen rijden af en toe ook tenenkrommend... Maar allemaal goed voor de ervaring! De heenweg naar Frankrijk veel lasstaven sneeuw onderweg gehad,veel files en komen met de nodige vertraging s avonds bij een hotelletje aan. Heerlijke binnenkomer, eten inclusief. Mij hoor je niet klagen:-) wel vermoeid van de nieuwe indrukken, maar vol goede moed! De volgende dag rijden we weer verder en s avonds weer niet op plek van bestemming, dus weer een hotelletje! Het is inmiddels vrijdag als we daar vertrekken en komen op een allotment camping en dat houdt in dat vacansoleil wel caravans verhuurt, maar er staan geen tenten. In onze groep zitten 2 jonge jongens van begin 20 en een man van begin 40 en dan Tamara en ik. Tamara en ik zijn samen naar Azië geweest en nu werken we samen. Heb haar ook
via vacansoleil leren kennen in er jaar dat ik leidinggevende werd..
Nou dat was even wat info, dan snappen jullie t misschien iets beter.. Het idee om samen met een vriendin samen te werken bevalt me wel, gaf ook wel rust in die zin dat ik in ieder geval al iemand kende, want ondanks dat ik echt wel sociaal ben ik altijd moet wennen aan nieuwe mensen en situaties. Nou dat heb ik geweten, zo was ik ook jarig hier in Frankrijk en door bepaalde verwachtingen en had een rotdag door eerste dag flink doorwerken ( en alles is nieuw) en ook nog eens bijna twee uur in de file waardoor we s avonds pas tegen half 8 thuis zijn.. Dat viel flink tegen, het internet deed t niet meer waardoorheen contact met buitenwereld weg was... Ik voelde me ineens zo rot s avonds. En dat op je verjaardag, dat hoort toch niet... Zo dacht ik toen, weet nu weer beter want soms houd je die gevoelens gewoon niet tegen. Uiteindelijk huilend in m'n bed gebeld met thuis en de dag erna pas tegen Tamara verteld hoe rot ik me eigenlijk voelde. Ook niet eerlijk, want deelde op dat moment samen huisje en zijn ook vriendinnen.. Weer een les geleerd! Vooral ook om niet voor andere mensen te denken.
Maar even verder over het werk, want oh wat moest ik daar aan wennen, heb er wat afgemopperd, vooral in mezelf en vond mezelf echt niet zo gezellig. Het luxe leventje van niets doen in Nederland was ingeruild voor hard werken. Hier had ik zelf voor gekozen, maar och wat moest ik wennen..
En kijk nu een aantal weken later wat ik allemaal doe, waarvan ik niet meteen dacht dat ik dat onder knie zou krijgen..
Het rijden in de bus, het opzetten van tentframes ( Een gepuzzel!) het sjouwen met zware spillen waaronder koelkasten. Wow wat ben ik weer trots op mezelf dat ik het allemaal wel kan!
Ik heb het naar mijn zin! Overdags bikkelen, soms ook in de regen, maar dat mag pret niet drukken. Het waarderen is er zeker ook en dan vooral voor een lekkere maaltijd, douchen en ook het internet. Was een soort van afgekickt maar heb het nu wel weer en dat via de telefoon, moet je nagaan wat een verhaal en dat met die kleine worsten vingers:-) ik geniet ook als ik lekker vrij ben s avonds, van de heerlijke wijn, te eten. Heb ook ontzettend veel bewondering voor Tamara die leidinggevende is en alles draaiende moet houden. Samen genieten we ook:-)
Kortom, het gaat goed met me!
Tot snel, au revoir

  • 10 April 2013 - 00:40

    Buuf:

    He bikkel ik neem het petje voor je af dat je vanaf Driel nu in France bezig bent ,en dat je me vertelde dit werk niet meer wilde doen in het buitenland maar hier in Nederland niet aan de bak kwam ondanks dat je overal soliciteerde maar het is weer een hele ervaring rijker en als je oud bent op terug kan kijken dat heb ik weer even geflikt en mee gemaakt .
    Doe Tamara de groetjes en een dikke knuffel .
    En buufmeisje voor jou ook een hele vette dikke knuffel hou je taai.

    xxxx Buuf.

  • 10 April 2013 - 12:37

    Papa En Mama:

    Lieve Heidi.
    Wat fijn om weer een verslag te lezen en al helemaal fijn om te zien
    dat het goed met je gaat.
    Weet dat we supertrots op je zijn en elke dag aan je denken.
    We blijven je volgen.
    xxxx papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Les Sables-d'Olonne

Frankrijk!

Eens zien hoe t hier is!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Thuis

31 Augustus 2014

Na chaos komt orde...

02 Augustus 2014

Zomer 2014

06 Juni 2014

O jee

24 Mei 2014

Een nieuw avontuur
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 785
Totaal aantal bezoekers 150331

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: