Stilte na de storm.. - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Stilte na de storm.. - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Stilte na de storm..

Blijf op de hoogte en volg Heidi

24 Mei 2015 | Frankrijk, Collioure

Het is nu zondag en met nog 1 aankomst te gaan heb ik op dit moment bijna alle accommodaties vol (waarvan er morgen weer een aantal vertrekken, maar uiteindelijk kom ik woensdag vol te zitten met die tokkies uit Driel erbij:-) )
Gisteren en eigenlijk de dagen ervoor waren we bezig met de voorbereidingen voor vooral gisteren, maar een aantal dingen konden echt pas op het laatste moment (denk vooral aan tuintafels en stoelen, aangezien de vogels hier denk ik veel uien eten of zo?) En van de bomen komt ook een hoop viezigheid af, waardoor eerder schoonmaken van de tuinsets niets opleverd aangezien het de dag erna weer vies is of wordt..
Het begin van de afgelopen week was nog vrij rustig, maar we hadden afgesproken dat we voor onze vrije dag (dinsdag) onze accommodatie uit zouden zijn en voor mezelf al helemaal besloten dat ik daar ook niet meer wilde slapen.. Het kostte me wederom eeuwig (zo voelde t in ieder geval wel) voordat ik uiteindelijk alles over verhuisd had en uiteindelijk had ik zaterdagmorgen (de dag dat ie ook weer bezet zou worden) mn accommodatie af (sliep al wel sinds maandagavond in mn nieuwe onderkomen).
Maandag voelde ik al wel bij mezelf de spanning stijgen, spanning omdat er nog bijvoorbeeld 7 tuintafels en zon 30 kussens bezorgd moesten worden en dit ineens vrijdagmiddag in onze tent gesmeten is..
Maar dank je wel, op t laatst dat wel, maar het was er in ieder geval op tijd!
Spanning omdat er bijna elke dag wel weer iets veranderde in de planning en vooral gezonde spanning, omdat ik er zin in had en nog steeds heb!
Maar eerst dinsdag nog met mn collega (stagiaire) naar Barcelona, de vooruitzichten waren niet bijzonder goed, maar uiteindelijk hebben we s middags wat buien gehad, maar we hebben ook in de zon gelopen. Het was een fijne dag, kon toch even op sommige momenten mn werk bijna vergeten...
Gisteren (zaterdag dus) met 22 aankomsten op de lijst hadden we rond 1200 alles af (ondertussen al de eerst gasten gespot en al zelfs stiekem een check in gedaan om 0930 omdat ik even in de receptie was..)
Ok, als we nog een soort van pauze wilden houden (had tegen hoofdreceptie va 1500 gezegd) dan moesten we vluchten want gasten vroegen al of ze niet eerder er in konden en om geen gasten tegen te hoeven komen reden we even naar onze vrienden van de Mac en heb zelfs nog even op bed gelegen. Het was heeeeeerlijk, maar tegelijkertijd voelde ik me een beetje 'slecht' omdat ik altijd maar de gasten eerder erop liet als t kon, maar voor onze eigen rust hadden we deze pauze echt nodig.
Toen we rond 1500 bij de receptie aankwamen was het een gekkenhuis, dikke rij tot buiten en allemaal voor ons. Allemaal geduldige (not) duitsers die ook nog eens de helft niet snapten (eerste paar families dan) en vervolgens allerlei vragen hadden. Maar een 1,5 uur later hadden we wel van de 22 aankomsten nog 5 maar families te gaan. Oh mijn god, stond echt met een big smile in de hoofdreceptie. En waarom? Waarschijnlijk omdat ik enorm stond te genieten omdat het uiteindelijk allemaal gesmeerd ging en ik zo blij en trots op mn stagaire was en ben..
Omdat ik zelf ook stond in te checken maar tegelijkertijd haar ook in de gaten hield was t ff lastig, maar toen ik zag hoe ze t deed, kon ik t loslaten.... En toen kwam t genieten, waar s ochtends mn energie al helemaal op was kwam deze op dat moment weer terug. WOW
Aangezien dit de drukste dag van het seizoen was en zal zijn, is dit wel een mooie start van nog een lange zomer, maar zo snel en goed als het nu is gegaan en gaat, ik heb er vertrouwen in. Misschien klink ik heel positief, maar zo voelt t nu wel en das freud mich!
S avonds geniet ik in mn nieuwe hutje (boven de receptie) van mn koptelefoon en wisselen allerlei klanken elkaar af, heerlijk,Heidi geniet!!
En nog even en dan zie ik mn lieve ouders weer, weet nog dat ik zei dat t nog 5 weken was en nu is t al bijna zover, tijd vliegt echt gigantisch momenteel.
Maar wat vooral erg belangrijk en positief voor mezelf is dat het echt goed met me gaat, geniet echt van het moment (de momenten) en probeer niet te veel vooruit te kijken.
Mn overschot aan energie komt vooral te pas op belangrijke momenten (poetsen van acco's in korte tijd) en pak echt bewust mijn rust en dat gaat momenteel erg goed!
Bijna avond voor mij, met nog 1 aankomst en een karaoke vanavond waar ik even mn gezicht (nee, zal t de mensen niet aandoen ook nog eens mijn stem te laten horen) laat zien en dan is het morgen al weer maandag..
Bon soiree tout le monde en tot snel!


  • 24 Mei 2015 - 20:03

    Papa En Mama:

    hoi heidi.

    Mooi verslag weer en ja hoor...de tokkies
    Komen bijna dussss. ..maak je borst maar nat hahaha.
    Blijf genieten en natuurlijk,
    Tot heeeeeel snel.

    Xxxx van ons voor jou. ;-)

  • 25 Mei 2015 - 11:57

    Erica:

    Wacht maar tot de diva's uit Andelst komen dan is het pas feest

  • 25 Mei 2015 - 12:43

    Erica:

    Er hoorde nog bij veel plezier samen! Kwitney of dat wel lukken gaat :-p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Collioure

Frankrijk 2015

Nieuwe ronde...

Recente Reisverslagen:

26 September 2015

Afsluiten

28 Augustus 2015

Moe

26 Juli 2015

Hoogseizoen

24 Juni 2015

Onaardig

10 Juni 2015

Breekpunt
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 150083

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: