Schakelen - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Schakelen - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Schakelen

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

03 Juni 2015 | Frankrijk, Collioure

M'n ouders zijn inmiddels al weer 1,5 dag thuis en moet echt even schakelen. Toen ze kwamen, maar ook nu ze weer weg zijn. Het punt is wel dat je went (ik dan) aan t alleen zijn en er mensen komen en t even anders gaat. Vervolgens gaan ze weer en moet ik daar weer aan wennen. Welkom in mijn leven!
Wat wel erg gaaf en fijn was dat blijkbaar m'n broer iets aanvoelde? Want toen m'n ouders net geland waren vroeg hij om een Skype en dat deed me zoveel goed. Om hen te zien, ook familie waar ik heel veel van en om geef, gezellig met m'n neefje te kletsen (vorig jaar was meneer altijd te druk maar nu niet) en mijn zus waar ik regelmatig tijdens het appen helemaal om in een deuk lig...
34 jaar en af en toe zoveel dingen aan t af wegen en nee niet alleen of ik witte,rode of rose wijn drink maar vooral mijn leven wat ik hier en ook in Nederland wel en niet heb.
Ik denk juist vooral nu m'n ouders hier waren ik weer over veel dingen na denk.. Piekeren misschien, maar niet in het extreme. Krijg informatie mee waar ik niet altijd op zit te wachten maar ook niet zoveel mee kan, maar dan meer in de zin van situaties die voorgevallen zijn 'thuis' en nu hier is ook mijn thuis. Kreeg de afgelopen jaren wel eens te horen dat mensen best met me wilden ruilen of juist niet en voor mij is t mijn leven geworden..
Ja wat eigenlijk? Het ergens een soort van settelen en vervolgens weer gaan..
Het grote verschil van het werken in het buitenland met het werken in Nederland is dat het campingwerk met de gasten vooral mijn ding is geworden. Kan wel eens mopperen maar oh wat geniet ik meer wel dan niet :-)
Ik weet eindelijk weer waar ik goed in ben (wist ik al even) en pas dit dan ook graag toe. Krijg daarbij hier in het buitenland weinig mee van nieuws en vind dat heerlijk. Leef zonder horloge, agenda (er ligt wel een groot boek in de receptie waar ik in plan) en weet vaak niet wat voor dag t is en dat gevoel brengt me veel rust.. (Wat voor andere mensen juist andersom werkt)
Ook als het qua gasten drukker is of wordt dan nog kan ik me rustig voelen, dat heb ik juist de laatste tijd wel ervaren. Dingen wennen ook.
Het is momenteel zo erg dat ondanks dat we vol zaten qua accommodaties we ontzettend veel vrije tijd kregen.. Dit erg goed uitkwam omdat m'n ouders hier waren, maar vind het ook wel prima als t weer wat drukker wordt.. Toen ik dit vandaag in de receptie met een collega besprak toen vertelde ze me dat ik over een maand vast zou terugverlangen naar deze periode... We zullen zien, want ben vooral iemand die graag werkt! En bezig is..
Moest mezelf soms beetje remmen toen m'n ouders er waren, maar zag en voelde t wel. Dit maakte dat ik weer wat chaotisch werd en misschien soms iets minder gezellig naar m'n ouders toe (zo voelde t bij mij iig en dat is echt nooit m'n bedoeling)
Ging vanmiddag naar t strand bijvoorbeeld ook en voelde beetje onrust totdat ik daar lag en opeens voelde dat t mijn lijf uitging. Heerlijk, voelde me echt ontspannen en ging toen weer..
Aanstaande zaterdag is de grote uittocht van die groep Duitsers waarvan ik nog weet dat we alles aan t voorbereiden waren voor deze dag en is het alweer 2 weken verder. Ja de tijd vliegt echt!!
Oh en wat een bijzondere gevallen zitten er tussen, vd week een gezin die gewoon onze wijnglazen in de kofferbak hadden zitten en 1 voor 1 ontkenden ze ze te hebben, maar ze kwamen even later toch tevoorschijn. Deze familie had de mobile home ook absoluut niet sauber gemacht.. Oh moeten we ook onder het bed vegen? Nou als dat t was dan was t nog te overzien. Maar de remsporen zaten nog in het toilet, aanrecht was goor,ramen vies en echt overal zand?
Toen kwam mijn leermoment want wat ik dus echt vreselijk vind (zet nou toch eens die gevoelsknop uit!!) ik moest en ging die mensen aanspreken en vooral aansporen het huisje echt schoon te maken; We komen over een kwartier wel terug!
Vandaag (2dagen later en alsnog een poetsbeurt van 1,5 uur) kwamen de nieuwe gasten melden dat ook het servies helemaal vies was (lippenstift op de glazen, voedsel in de pannen), en bedankt!
Dit maakt ons en mijzelf vooral nog scherper want zo wil ik de huisjes echt niet terug. Zoals de stagiaire en ik nu poetsen en een huisje geven aan de gasten zo wil ik m terug en dat is schoon!
Gasten die al beginnen te vragen hoe ze m terug meten geven, uhm... schoon, want zo heb je m ook gekregen ;-)
Ja, zaterdag gaat weer een interessante dag worden en als we die gehad hebben gaan we de tweede week van juni al weer in..
Time flies when you are having fun. Mijn gevoel is even in een timide toestand, vanmiddag niet toen ik een winkelcentrum helemaal blij was met m'n gekochte schoenen en kleding.
Moet gewoon weer even wennen en bij mij duurt dat misschien iets langer.. Dat komt ook wel weer goed, net als zo'n mooie uitspraak; alles komt goed aan het eind, zo niet dan is het nog niet het eind..
Ik ga slapen en morgen weer vroeg op, poetsen!!
Bonne nuit en tot snel!

  • 04 Juni 2015 - 00:16

    Piet.anja@live.nl:

    En wij??? Wij hebben genoten! !! VAN ALLES en van JOU.
    ♡♡♡♡

  • 04 Juni 2015 - 07:37

    Adela:

    Hallo Heidi,
    Wat kun jij goed relativeren hihi. Mooi dat je jou momenten ziet en neemt. Familie is belangrijk en fijn om ze in je leven te verwelkomen.. Jullie zijn een mooi gezin. Geniet, werk en blijf vooral je ding doen lief mensje... Dikke zoen,

    Adela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Collioure

Frankrijk 2015

Nieuwe ronde...

Recente Reisverslagen:

26 September 2015

Afsluiten

28 Augustus 2015

Moe

26 Juli 2015

Hoogseizoen

24 Juni 2015

Onaardig

10 Juni 2015

Breekpunt
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 150128

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: