Hoogseizoen - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Hoogseizoen - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Hoogseizoen

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

26 Juli 2015 | Frankrijk, Collioure

En wat voor hoogseizoen; gasten in alle soorten en maten en het weer wat nu eindelijk na 6 weken even iets minder snikkend heet werd. Vooral de nacht temperaturen die deze week even rond de 20 graden blijven steken en geen 30 graden meer zijn. Eindelijke weer een normaal t shirt aan hebben en zelfs een echte lange broek, slapen onder in plaats van op de deken, Heidi geniet!
De gasten over het algemeen ook, als ze niet zeuren dan.. En dat bedoel ik niet vervelend maar vd week een meneer die een klacht wil indienen omdat hij na een half uur internet er af geknikkerd word en zo niet samen met z'n kinderen you tube video's kan kijken. Joehoe? Vakantie is dus ook vooral mopperen omdat de luxe van thuis niet op vakantie is.
Zal ik dan eens beginnen te mopperen over de staat waarin al een aantal mensen de huisjes hebben achtergelaten. Even zien zal ik zeggen goor of ranzig. Remsporen in de plee, dikke plukken haar in de douche putjes. De afwas niet goed schoon, die kleine vingervlugge handjes op elke deur,kastje. Zal ik nog even doorgaan?
Nah... Het is deels ons werk, maar het hoeft allemaal niet zo extreem zeg maar...
De afgelopen weken met die tropische warmte en dan een aantal huisjes poetsen zorgde voor veel dorst en eigenlijk al het begin van deze warme periode besloot ik om de wijn (en alle andere alcohol) te skippen tot aanstaande zaterdag 1 augustus. En dat is dus wel geinig omdat het even niet meer zo tropisch is dus. Kan er stiekem al wel naar uitkijken, maar verder kost t me niet veel moeite..
Sommige dagen doorkomen met die warmte kostte me meer moeite dan het niet drinken van wijn en wat dronk ik een hoop water, sommige dagen denk wel ruim 3 liter en dat was dan gewoon water..
Knallende koppijn doordat het zo benauwd was, ik kom helemaal bij nu!
Gelukkig zijn er ook heel veel tevreden mensen, sommige soms zo tevreden dat je ze uitcheckt en de hele vakantie niet gezien hebt. Andere mensen zie je dagelijks omdat er dan iets is. Probeer t de gasten wel naar de zin te maken en daardoor soms hele planningen om moeten gooien om ze maar tevreden te hebben/krijgen/houden.
Gelukkig wordt dit meestal wel gewaardeerd;-) (soms ook niet, normaalste zaak vd wereld)
Gasten die naar je staan te wijzen, want ik werk toch voor vacansoleil, verkeerde verwachtingen of niet goed in de reispapieren gekeken maar ik moet t dan maar oplossen.
Onredelijk kunnen mensen zijn, maar wij moeten vriendelijk blijven lachen.. Ik doe m'n best.
Verder gaat t goed, pak waar mogelijk veel m'n rust maar hoop vooral vd week als nachttemperatuur zo laag blijft een paar nachten goed te kunnen slapen, ben wel moe.
Voel nu pas wat de warmte veroorzaakt heeft, tel daar de vele wandelingen en fietstochtjes op de camping bij op (plus schoonmaak) en ik snap te wel. Klaag verder echt niet hoor, ben vooral nu dankbaar dat t ff wat minder is.
En dan is t nog iets minder dan 10 weken voordat m'n Franse avontuur er hier weer opzit, een periode die voorbij vliegt en waarin ik eindelijk na al die jaren veel m'n rust kon en kan pakken en daar ben ik ontzettend dankbaar voor!
Nog even.. en nu op naar zaterdag; hoe smaakt wijn ook al weer? Zal ik er na 1 al onder de tafel liggen...
Bon soiree

  • 26 Juli 2015 - 23:21

    Papa En Mama:

    Lieve Heidi.
    Mooi verslag en zooo waar allemaal.
    En dan nog een maand....na je eerste wijntje. ...opmaken voor de storm from the betuwe....Andelst dus.
    En heb je dat gehad dan komt kort daarna de Drielse storm nog effe aanwaaien... (kan nie wachten
    Maak er nog een fijne tijd van en blijf genieten.
    ♡♡♡ PAPA. ...MAMA. ...en POLLY. ...woef woef. ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Collioure

Frankrijk 2015

Nieuwe ronde...

Recente Reisverslagen:

26 September 2015

Afsluiten

28 Augustus 2015

Moe

26 Juli 2015

Hoogseizoen

24 Juni 2015

Onaardig

10 Juni 2015

Breekpunt
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 149799

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: