Moe - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Moe - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Moe

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

28 Augustus 2015 | Frankrijk, Perpignan

Laat ik eerst beginnen met dat het goed met me gaat, maar ik ben wel moe en denk ook wel dat ik dat ik dat mag zeggen.Ja en ik moet ook nog een aantal weken (6) en die ga ik absoluut met een smile op mn gezicht volbrengen:-)
Het weer is nu meestal goed, dat wil zeggen niet te benauwd en vooral de nachttemperaturen zijn heerlijk. Lig meestal onder mn lekkere dekbedje en heel soms er nog bovenop. Overdag is het nu meestal lekker weer en soms (vandaag en gisterenavond) wat bewolkt en met wat regen. Het maakt me niet uit, ik geniet nog steeds, maar ik ben dus nu vandaag moe en geef er ook lekker aan toe. De afgelopen dagen veel gepoetst, gefietst naar de top van de camping, gasflessen gesjouwd.. Het is in ieder geval goed voor mn conditie. De wijn smaakt me weer goed en er zijn genoeg dagen dat ik het niet drink (vooral voor de drukke dagen niet) en het eten smaakt me ook nog steeds. De dagen vliegen voorbij en gelukkig soms ook de wat minder gezellige gasten. Gisteren bijvoorbeeld een familie waar ik pas 3 dagen om toeristenbelasting (bijna 20 euro) vroeg en t gisteren kreeg, maar mevrouw wilde proberen om 5 euro minder te geven, want ze hadden geprefereerd (preferentie is geen garantie, dus geen zekerheid maar wel 5 euro betalen hiervoor) niet op de route te zitten en helaas zaten ze dat wel.. Nou daar trapte ik niet in :-P Sommige mensen lijken maar niet te snappen denk ik wat we hier doen en dat is voor (voor mij geld dit zeer zeker) de gasten proberen het beste te regelen.En het feit dat deze mensen misschien voor een deel op de route zaten probeerde ik ze bij de check in al uit te leggen (in mn beste Frans) dat ik echt mn best had gedaan, maar dat ze eerst maar eens moesten kijken. Ze lieten verder niets meer horen, totdat ze dus iets moesten betalen..
Gisteren gelukkig waren twee andere families (nederlanders) die ook naast elkaar prefereerden (en ook 5 euro per stel hadden betaald) en we ze niet naast elkaar maar zo goed als naast elkaar, maar wel de mooiste plekken van de camping hadden gegeven in eerste instantie niet zo blij. Maar uiteindelijk zeiden ze wel dat het maar om 5 euro ging en het ook geen garantie was, hehe..
Uitgelachen worden door gasten (engelsen) en vooral netjes blijven heb ik van de week ook al gehad en wat voelde het goed niet de discussie aan te gaan maar met mijn “charmante” lach het beste proberen te regelen wat uiteindelijk wel gewaardeerd werd.
Een paar weken geleden heb ik flinke migraine gehad (nooit eerder zon erge hoofdpijn gehad, dacht dat ik flauwviel en dat terwijl ik nog mn receptie uur had en alleen maar mn ogen dicht wilde doen) en ben zelfs nog naar de dokter geweest en heb een scan van mijn ogen laten maken omdat vooral die zon pijn deden. Na een kleine week hoofdpijn en zere ogen, een goede scan verdween het gelukkig weer en wat voelde ik me dankbaar zeg. Denk weer een breekpunt.. heb ook toen veel mijn rust genomen en mn collega's maakte zich ook wel een beetje zorgen (ikzelf ook wel hoor) maar het is gelukkig weer helemaal weggegaan.
Bijna eind augustus en mijn soeur en beau-frere komen hier (zus en schoonbroer, gekke Fransen) en kan niet uitleggen hoe ik hier naar uitkijk. Kijk in ieder geval niet uit naar die paar drukke dagen waarin ik het alleen mag doen, maar naar het feit dat ik vertrouwde en even andere mensen om me heen krijg..

Nog even, a plus tard!

  • 28 Augustus 2015 - 18:05

    Thuisfront:

    Mon anfant...;-)
    Zat net vanmiddag te denken dat er al effe geen verslag van je geweest was
    En ja hoor ....daar is tie weer.
    Een mooi en o zo'n waar verslag.
    Weer mooi geschreven. ..we zijn super trots op je...ja ja ...nog steeds.
    Nog effe en dan zijn ze er.....jezus en gijs....dat wordt genieten van en met elkaar
    Wij...korrie en ik kijken er ook naar uit maar eerst "de storm" Hahaha.

    Fijne tijd samen en tot snel....♡♡ papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Perpignan

Frankrijk 2015

Nieuwe ronde...

Recente Reisverslagen:

26 September 2015

Afsluiten

28 Augustus 2015

Moe

26 Juli 2015

Hoogseizoen

24 Juni 2015

Onaardig

10 Juni 2015

Breekpunt
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 150088

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: