Vermoeiend hoor al die mensen om je heen - Reisverslag uit Peking, China van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Vermoeiend hoor al die mensen om je heen - Reisverslag uit Peking, China van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Vermoeiend hoor al die mensen om je heen

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

21 November 2010 | China, Peking

Mijn hemel, zoveel mensen bij elkaar heb ik nog nooit gezien en dan heb ik het nog niet over het verkeer. Daar word je pas gek van,maar ik heb het wel naar mijn zin hoor. Had alleen straks te weinig gegeten en het was warm en toen al die mensen en het verkeer, dacht dat ik gek werd. Dan overdrijf ik echt niet, soms wel, maar nu niet. Autos, bussen, wat een drukte en ze weten zich door de kleinste gaatjes te persen, ongelofelijk. Er waren plekken waar mensen overstaken en het waren er geen 10 of 20, maar honderden, duizenden tegelijk. Ongelofelijk deze stad, zo druk en het komt vooral s avonds tot leven en dan is het ook echt prachtig hier. Overdags ook wel hoor, maar s avonds met al die lichtjes en muziek, mensen op straat. Echt super hoor, alleen baal ik dat ik me soms wel eens even rot voel. Als je me vraagt waarom dan is het denk ik het moment en dat ik weer eens aan het nadenken ben over van alles en nog wat, want als ik later weer overladen word met supergevoelens dan geef ik mezelf ook op de donder hoor.
Weet je lieve mensen het is geweldig om dit allemaal mee te maken en het is ook mijn keuze etc, maar in zon land en na zon tijd besef je ook wel eens dat je het graag met iemand samen had willen delen. Soms komt er zoveel op je af en dan weet je even niet wat je er mee moet. Zulke momenten wil je dan delen met iemand en dat lukt niet altijd. Om daarvoor elke chinees om de nek te hangen, nee dank je, vooral niet als ze net hebben zitten roggelen en het vervolgens naast je uitspugen in de prullenbak. Nee, het is soms best moeilijk om het niet te kunnen delen met iemand en dan besef je dat alleen ook maar alleen is. Maar daarentegen maak ik het allemaal wel mee en daar ben ik dan ook wel weer blij om hoor.
Maar goed, gisteren en vandaag een hop on en off met een bus gedaan op aanraden van mijn kamergenote. Nou denk je misschien lekker relaxed zitten, nou dat dacht ik wel, maar het was supervermoeiend. Vooral me dat drukke verkeer en al die mensen. Ze zijn ook niet ontspannen, want ze hebben allemaal haast en lopen door elkaar heen. Heb nog nooit zoveel chinezen bij elkaar gezien. haha. Maar heb mooie dingen gezien, ook nog in een file gestaan (vandaag, ongelofelijk, dacht dat we nooit wegkwamen)Heb met een bootje een stukje rivier gezien, heb gisterenavond een lichttour gedaan (s avonds door de stad, mooi hoor met al die verlichte gebouwen) en ga straks even bij avondmarkten kijken. Gisteren sushi gegeten en daar zat ook wasabi bij, weet niet of jullie weten wat dat is, maar dat is een groen goedje wat je erbij kunt doen. Maar echt een puntje is genoeg, want je mond fikt weg, echt waar. Maar het was verder lekker. Verder kun je overal tegen gunstige prijzen kleding en schoenen kopen van de bekende merken. Moet me echt inhouden, alles is aantrekkelijk. Verder zijn een aantal dingen zoals mac donalds (ja is ze weer) erg goedkoop, 2,50 euro voor een menu, maar de subway weer duurder dan normaal. Verder kun je overal Chinees eten, maar ook veel pasta, pizza en kfc en word je ook platgegooid met starbucks. Kortom ook aan de innerlijke mens word gedacht. Het is een supermasale stad die vooral s avonds een hoop gezelligheid uitstraalt met mensen die optreden, tentjes die er staan en de winkels die pas 10.30 opengaan en pas om 23.00 sluiten. Bij de haven is het het mooiste met om 2000 uur een lichtshow aan de overkant van de rivier (hong kong Island waar je met Ferry voor 30 cent naar toe kan, zat ook bij mijn tour in). Ik kan nog wel uren doorgaan met schrijven, maar dat doe ik niet want ik ga zo weer op stap, rustig naar de markten toelopen en dan als het lukt nog even bij de lichtshow kijken. Het weer is wel beetje raar, s ochtends is het best warm en erg zonnig (vandaag en gisteren) en dan wordt het s middags bewolkt en koelt het best wel af. Maar nogmaals, met 26 graden mag ik niet klagen he. Nou lieve mensen, fotos volgen snel (lang leve gratis internet op mijn kamer)en morgen naar Disney world dat er pas sinds 2005 is, dat wist ik niet (hoorde ik tijdens de tour)
Dag allemaal

  • 21 November 2010 - 13:45

    Hettie:

    Hoi Heidi, Even een berichtje van ons allen. Ik heb jou reisverslag net voorgelezen en wij zijn allemaal zooooo jaloers, maar jij maakt wel wat mee zeg!!!! En ja, het is niet leuk dat je daar dit alles niet met iemand kan delen, maar wij leven mee hoor!!!!! Nog effe, ben je weer in Driel, wat een cultuurschok zal dat zijn maar er wordt erg naar jou uitgekeken hoor xxxxxxxxx van ons allemaal.

  • 22 November 2010 - 01:00

    Papa En Mama:

    hier weer effe een berichje van tuus. We vinde het harstikke super wat je allemoal meemoak. En we kunne ons veurstelle da je af en toe alles met iemand wil dele. 1 ding mot je wel wete we leve heel errug met je mee en blijve je een superkurl vinde en nog heel effe en ut sit d'r weer op moar in de tussetiet blijf nog effe geniete(moar da doe je tog wel) want veur da je ut weet hé je ut gezeik van tuus weer aon je kop(hahahaha)!!
    Lieve Heidi dit was heel even een opbeurend verhaaltje van ons maar je snapt wel dat we echt heel veel aan je denken en je dit allemaal van harte gunnen dus maak er de laatste paar dagen nog wat van. Tot slot het weerbericht toto het weekend.
    Kans op vorst en SNEEUW dus maak je borst maar nat, wij hebben donderdag de winterjas bij ons en als je denkt dat de snoowboats ook meegenomen moeten worden(zal ik ze eerst op moeten zoeken) laat dat dan maar even via de mail weten, oké? Heel veel liefs en een fijne Disneydag wensen we je toe. xxxx Papa en mama

  • 22 November 2010 - 11:25

    Corine:

    Hey Heidi,

    jij komt bijna thuis en de weersverwachting is SNEEUWWWWWWWWWWW
    Hoe doe je dat toch hahahahaha

    Liefs Corine

  • 22 November 2010 - 17:05

    Ollekke:

    I think i have a white birthday!!!!!!!!

  • 22 November 2010 - 23:06

    Polly:

    Hallo Heidi, want dat ben jij toch? Ik heb al zoveel over je gehoord maar ik heb je nog steeds niet gezien! Mag ik wat aan je vragen?................wil je vriendjes met me worden? want ik hoorde van Bart en Siep dat jij goed met hen bevriend ben maar heb je voor mij ook een plaatsje in je hartje? Ik ben al aan het proberen om te luisteren dus ik doe mijn best, speciaal voor jou dus van mijn kant zit het wel goed en ik hoor dat jij mij ook wel ziet zitten, toch? Nou ik kan niet wachten dat je me in je armen zult nemen maar ik zal toch nog 3 nachtjes moeten wachten maar....ik kijk al echt naar donderdag uit.Dag maatje(denk ik) tot dan.
    slurp, slurp, woef waf woef.
    Je a.s. maatje POLLY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 150158

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: