Met min twee in de snee (uw) en nu in Melbourne!!! - Reisverslag uit Mangrove Creek, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Met min twee in de snee (uw) en nu in Melbourne!!! - Reisverslag uit Mangrove Creek, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Met min twee in de snee (uw) en nu in Melbourne!!!

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

05 November 2010 | Australië, Mangrove Creek

Ja, geen hari om tat sat meer. Ben inmiddels al een paar dagen weg uit het yoga centrum en ben maandag nog Anandamay en Preya nog wezen winkelen en wat lekkere dingen ingeslagen en toen richting Sydney. Op het station heb ik geluk en komt na 10 min de trein. In de trein komt het met bakken de lucht uit en later ook tijdens mijn zoektocht naar het hostel word ik lekker natgeregend. Ach ja, weer eens wat anders he. Heb mijn boeking via internet gedaan en is niet doorgekomen waardoor ik alleen op een kamer lig voor dezelfde prijs (wat een straf he)Alleen het bed ligt keihard en echt alles doet zeer en heb ook nog eens gezelschap van een kakkerlak. Maar goed, mag verder niet klagen.
S Middags al gesmuld van een rood wijntje en voel me gewoon half zat na 1 wijntje en in Sydney s avonds smul ik van een bigmac menu. Ja ze is weer helemaal terug!!
De dag erna ben ik de hele dag aan het wandelen en aan het loeren voor Uggs en kom erachter dat ze veel neppers verkopen. In totaal denk ik een uur of 5 gewandeld, ook nog flink verdwaald. Tja kon er ook nog wel bij he
Na 2 dagen is het tijd voor mijn tour en s ochtends op tijd sta ik klaar en koop nog even een cappuchino (1 dollar bij 7 eleven, overal is het verder rond de 3 dollar!!)Het is een klein busje en zie op de lijst dat er ook Nederlanders meegaan. Eenmaal in het busje begint onze reis om 07.10 uur en we gaan richting Canberra, de hoofdstad van Sydney. Weer iets geleerd.. en we gaan op weg naar het Parlementsgebouw en krijgen daar een rondleiding. We rijden erna richting een ski resort want het schijnt dat we morgen in de sneeuw lopen. Nou eerst zien en dan geloven hou ik me voor, maar zie al snel sneeuw in de toppen en bij het hostel is het heel ander weer en best koud. We liggen met 4 op de kamer en zetten meteen de verwarming aan..
De dag erna gaan we met een skilift naar boven naar 1800m om vervolgens verder te klimmen (wandelen) naar het hoogste punt van Australie, Mount Kozioscko, 2200 meter (ruim). Koud dat het is!!Het is min 2 op 1800 m en moeten 13 km lopen, 6,5 heen en hetzelfde weer terug. Na drie uur, handen die niet mee werken en een bevroren gezicht, snot half in de neus heb ik het gehaald en ben ik weer terug bij de skilift. Wat een overwinning weer, op het laatst best spannend, want lag ook veel ijs en was best glad en slecht zicht door de sneeuw. Want sneeuwt flink en zicht is echt heel slecht. Eenmaal beneden en weer in de bus duurt het zon 3 uur voordat ik het weer warm krijg en we gaan op weg naar het volgende hostel. Daar komen we s avonds rond 7.00 uur aan en daar is het weer geen sneeuw meer hoor, gewoon zon en beetje bewolkt. We liggen nu met 5 meiden op een kamer en gaan eigenlijk meteen weer weg om te eten. We eten iets verder op fish en chips met salade, hoor de dag erna dat de vis haai was,... Ach ja heb ik dat ook weer geproefd.
Vanochtend om 7.00 uur vertrekken we op weg naar Melbourne en gaan onderweg nog kangaroe spotten en en zien er echt een hele hoop en we kunnen heel dichtbij komen. Ook krijgen we giftige spinnen te zien en zien we emoes (soort struisvogel). Daarna rijden we naar een strand, squeaky beach, dit heet zo omdat het zand een piepend geluid maakt en inderdaad het is echt zo, lachen hoor. Hier wandelen we zon 1,5 uur en gaan dan weer op weg naar het laatste station voor vandaag, nl Melbourne. Met een hoofd (vol haar!!) als een aardbei (volgens mij verbrand, zo voelt wel tenminste) zit ik nu in het volgende hostel en het ziet er mooi uit hier hoor!!. Even wat fotos erop zetten en dan zo wat eten. Heb mezelf voorgenomen voorlopig zo zuinig mogelijk te doen zodat ik op einde meer overhou, gewoon kijken of het me lukt. Onderweg zaten die mensen in de bus dingen te kopen en naar binnen te werken. Ik koop ook wel dingen, maar best wel bewust. We zullen zien..
Nou lieve mensen, hier dus weer even wat info van mij vanuit Melbourne, ben kapot en doe nu lekker rustig aan.
Groetjes en tot snel, o ja waarschijnlijk krijgen we morgen of overmogen Koala's te zien.
Bye MATE!!

  • 05 November 2010 - 15:25

    Jacco En Eef:

    Sneeuw in Australië, gekker moet het niet worden!!!
    Leuk dat je zoveel ziet! Zal inderdaad wel wennen zijn, van de rust naar de hectiek! En de Mac, ja, wat zullen we zeggen; Have fun and enjoy!!!!

    Groetjes Je broer en schone zus en een lik van dikbil

  • 05 November 2010 - 19:40

    Corine:

    Hey Heidi,
    wat is dat nu jij al in de sneeuw??? Jammer dat ze daar geen pannekoeken hebben hahahaha. Maar dat kan ook niet ik ben er niet bij en die traditie moeten we in er in houden he haha.

    Super hoor wat je allemaal doet!!

    Liefs Corine

  • 05 November 2010 - 20:34

    Wendy Vaglica-visser:

    hey,
    wat apart dat daar sneeuw ligt..wel gaaf.. en haai gegeten..toe maar..rust lekker uit.. zodat je weer fit bent voor je volgende trip..

    grtz wendy

  • 05 November 2010 - 21:10

    BART:

    Hallo woef woef Bart hier!!!

    Wanneer kom je nou weer eens?? Zou ze graag weer naast de fiets willen rennen!
    Heb nu maar een speeltje van 10 euro kapot gekauwd OEPSSS!!!

    BYE MATE!!

    WOEF LIK WOEF

  • 05 November 2010 - 21:12

    SIEP:

    Miauw!!!!

    Heb nu weer wat leuks ontdekt!! Als ik op mijn achter poten ga staan kan ik Bart heeeel goed aan!! Geweldig joh Erica ligt helemaal in een deuk haha miauw haha miauw

  • 05 November 2010 - 22:15

    Papa En Mama:

    zo zeg dat was(gelukkig) een heel verhaal en in die paar dagen heb je toch al weer heel wat gezien en gedaan, sneeuw, haai eten giftige(xwxrxwr) spinnen en noem maar op. Allemaal heel bijzonder wat je zoal meemaakt! Blijf genieten en koala's? ERRUG MOOI!!Bye Bye and we look out to the next story of Australian.
    kisses mom and dad

  • 06 November 2010 - 14:10

    Russell:

    mede dikbil lid, moet je eens luisteren; ik heb net eens even hier op je site gekeken en nu zag ik dat er een kat genaamd Siep heeft gereageerd. Zou jij mij het adres kunnen doorgeven, want dan kan ik hem eens even de stuipen op het lijf jagen! Ik heb wel gehoord dat hij erg gevaarlijk kan zijn, aangezien hij op zijn achterpoten lui oog Bart aanvalt. Verder wil ik even zeggen dat ik je dinsdags wel mis bij het baasje en het vrouwtje, maar dat ik toch maar even wacht, aangezien dat eiland waar jij zit, best wel lang lopen en zwemmen is en je ook nog eens in de sneeuw zit! Dat is me een beetje te koud hoor!!!
    En je moet echt eens even met mijn baasjes gaan praten, want ze willen me inruilen voor een kameel als ze op vakantie gaan!!

    Nou, ik stop er maar weer mee, want mijn baasjes weten niet dat ik op de laptop van hun zit, dus ik moet nu echt afsluiten!!

    Een dikke lik en een pootje van mij, Russell dikbil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mangrove Creek

Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 150311

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: