De laatste loodjes... - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

24 September 2011 | Italië, Salionze

Die wegen het zwaarst, maar ja als je bekijkt wat ik hier allemaal al heb meegemaakt zou het appeltje eitje moeten zijn, maar zover is het nog niet.
Vandaag is de camping officieel gesloten en aansluitend hadden we vanmiddag een drankje met een bbq erna. De uitnodiging op zich al was grappig, want niemand wist precies wat we gingen doen en hoe laat het zou beginnen. De uitnodiging ging in de trend van; met hoeveel personen komen jullie zaterdag naar de lunch?Maar goed zolang als ik in Italie zit, raak je aan sommige dingen gewend en ook dat wel hoor. Het feit dat ze niet echt goed zijn in afspraken maken bijvoorbeeld. Het is wel een beetje mijn volk geworden hoor, maar kan me wel storen aan bepaalde dingen en dat is afspraken niet nakomen. Je vraagt om iets en weken later moet je het nog maar een keer vragen. Het weer was deze zomer echt fantastisch, want afgezien van de slechte zomer die Nederland had, zo goed was die hier. De buien zijn bijna op een hand te tellen en die waren er denk ik toen mijn ouders er waren, haha...Nee echt, het weer was perfect alleen de werkomstandigheden soms wat minder. Het heeft me allemaal sterker gemaakt, heb er een hoop van geleerd en ben ook weer wijzer geworden. Heb bijzondere mensen ontmoet die me wel bij zullen blijven. En ook weer veel gezien en gedaan ondanks de soms lange dagen die ik maakte.In alle opzichten zoals ik al wel eens eerder omschreef dit was de zomer van mijn leven. Maar goed nog 2 weken te gaan voordat ik weer terug ga naar Nederland, maar nu wel langer dan 4 dagen hoor. Hoe lang dat ik er blijf dat weet ik niet, maar kijk er wel naar uit. Vooral omdat het een lang seizoen is geweest. Kan de Italiaanse taal steeds beter verstaan en met mijn beperkte woordjes red ik me aardig. Alleen merk je soms dat het behoorlijk frustrerend is als je ergens niet op komt.
Maar goed het seizoen is voorbij en dat hebben we gevierd, met kleren en al het zwembad in en uiteindelijk in mijn onderbroek van de glijbaan af. Heb me echt super vermaakt en ondanks dat er nog veel werk ligt ga ik die laatste 2 weken ook pret maken. We zijn nog maar met zn 3en en hebben veel plezier onderling. Nu wordt het echt aftellen en dat is wel lekker na 6 maanden Italie. Ik heb het echt super gehad hier, maar ik ga weer verder. Op zoek naar het volgende avontuur.
Ciao

  • 24 September 2011 - 19:20

    Mieke De Boer :

    hoi heidi
    het is goed om te horen dat je veel geleerd heb ,en je heb het naar je zin gehad,dat is heel belangrijk.nu nog een paar weken en dan lekker naar huis ,je familie lekker knuffelen en vooral de kleine pim.gr mieke en henk de boer.

  • 25 September 2011 - 08:32

    Ursula:

    Hey Heidi, Wat super dat je het zo goed naar je zin hebt en zo sterk en positief weer in het leven staat!!! Weet de verhalen nog van het begin..... na een moeilijke start heb je toch een hoop overwonnen, kei goed! Nog even werken en genieten en dan weer naar NL, ben benieuwd wat je volgende avontuur zal worden en waar....maar eerst maar eens een kopje thee komen doen.. groetjes Ursula

  • 25 September 2011 - 19:33

    Papa En Mama:

    Hoi Heidi.
    Net je verslagen weer gelezen (en net weer met je gesproken) dus we zijn weer helemaal bij!! Nog effe en dan zit het erop daar en kunnen we je weer THUIS verwelkomen. Sterkte met de laatste loodjes en we gaan nu weer aftellen!! xx papa en mama en een dikke lik van Polly.

  • 05 Oktober 2011 - 16:29

    Hettie:

    Hallo Heidi

    Nog even een berichtje voor je weer huiswaarts keert:-)!!
    Maak er nog een paar heeeele gezellige dagen van daar. Hier is de herfst nu toch echt begonnen, maar dat betekent waxinelichtjes aan, boerenkool,zuurkool,hutspot eten, en Pim knuffelen. Wat wil je nog meer.....voor straks, WELKOM THUIS!!

    xxxxxxx Hans en Hettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Salionze

Italie, deel 2

Recente Reisverslagen:

17 December 2011

Het afsluiten van een hoofdstuk

06 Oktober 2011

Ben er klaar mee en klaar voor..

24 September 2011

De laatste loodjes...

15 September 2011

Net of ik niet ben weggeweest

11 September 2011

Terug van weggeweest...
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 150234

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: