Een weekje vakantie...nou ja,bijna dan - Reisverslag uit Bucine, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Een weekje vakantie...nou ja,bijna dan - Reisverslag uit Bucine, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Een weekje vakantie...nou ja,bijna dan

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

10 Juni 2012 | Italië, Bucine

Voor het eerst in de drie jaar dat ik dit werk doe had ik ook echt een week bijna vakantie. Bijna, want ondanks dat ik een hoop heb kunnen doen en ook gewoon niets doen, dus in de zon liggen moest ik wel mensen in en uitchecken, maar dat was eigenlijk het enige. De afgelopen twee jaar werkte ik op een camping waar er altijd wel iets te doen was en je had wel je vrije dagen, maar dit gevoel,WOW! Een beetje onwerkelijk ook voelt het nu, want nu moet ik weer schakelen naar het 'werkende' leven.
Ik heb deze week dus bezoek gehad van een vriendin die ik nog niet eens zo lang ken, maar het voelt zo goed en ik heb zon super week gehad, kon vooral mezelf zijn! Alle highlights weer bekeken hier in de omgeving, moet reisleider worden haha. Zo ben ik in de 10 weken die ik hier ben al geregeld naar Florence, Pisa en Arezzo geweest en ja hoor ik geniet er nog steeds van!
Maar wat ik vooral heb gedaan is de rust opgezocht en dan in de vorm van bij het zwembad liggen. Er was zelfs een meneer die me een keer herkende en zei dat ik dat meisje van Vacansoleil ben die altijd bij het zwembad ligt. Nou ja als je die week bekijkt over een seizoen van een week of 25 dan is 1 week erg vaak ja, not! Maar goed sommige mensen moeten het dan gewoon toch even zeggen omdat ze iets willen zeggen denk ik, maar ze weten dan alleen niet wat. Ik ga me dan tegenover anderen toch lopen verdedigen, wat niet nodig is, dat weet ik hoor maar doe het toch.
De afgelopen week heb ik van gasten ook voornamelijk complimenten gekregen dat ik zo belangstellend ben en aandacht voor ze heb. Er was zelfs een mevrouw die een beetje verdrietig/gestresst hier kwam en al na 1 dag aangaf dat dit waarschijnlijk niets voor haar was. Die mevrouw was haar zus net verloren en er waren prive wat dingen waarbij ik mijn computer heb uitgeleend en ze heb geholpen waar nodig.. Ze zitten hier nu bijna 2 weken, mevrouw straalt elke dag en ze waren me zo dankbaar dat ik een parfumpakketje heb gekregen. Ongelofelijk, ik was ook echt overompeld en wist niet wat te zeggen, behalve dat ik ze bijna om de nek vloog om ze te bedanken. Dit zijn toch super fantastische dingen, tja ik weet het..het zal vast geen goed Nederlands zijn, maar ik vind het wel zo..
Ook anderen gasten waar ik bij stond toen er andere meisjes gingen en ze een appel kwam brengen en toen ik zei dat ik dat zo geweldig vond lag er een dag voordat ze weer gingen ook bij mij een appel en twee kaarsjes.
Het seizoen is nog maar net begonnen maar ik heb al zoveel bijzondere dingen meegemaakt!
Maar goed, mijn bezoek uit Nederland viel meteen met de neus in de boter toen we voor een borrel werden gevraagd en er niet alleen drank was, maar ook allerlei anti pasti en dat wil zeggen kleine hapjes met geen pasta, maar dan bijvoorbeeld plakjes worst, brood, salades (en wat voor!)Er was zelfs een zelfgemaakte tiramisu en hoewel Roberto zei dat dit niet zn beste was vond ik m heerlijk. We kregen ook zelf gemaakte limoncello. Het is hier allemaal zoveel meer puurder dan wat ik allemaal ken, maar wel iets van de streek Toscane. Ik ga nu dus al een aantal weken met gasten naar een wijnboertje toe waar we een rondleiding krijgen en vervolgens dingen mogen proeven en aansluitend is er gelegenheid tot kopen. Maar het daar zijn is al fantastisch zonder dat je iets hoeft te kopen, maar dat is dus met zoveel dingen hier in deze streek.
Hoe het met mijn Italiaans gaat?Blijkbaar met een borreltje op spreek ik het vloeiend, zonder gein ik doe mijn best en vergelijk me met mensen die het beter spreken en dan lijkt het altijd minder. Maar als mijn bezoek dan zegt dat het goed klinkt, ok dan zeg ik dank je wel!
Van de week een hoop gesprekken gehad over vooral mezelf en weet wie ik ben en waar ik sta, maar het is nog steeds niet altijd even makkelijk maar ik ben wel positief en dat scheelt een stuk dan mensen die niet positief zijn. Zo ook over mijn toekomst in Nederland,want ik weet wat ik zei toen ik hier ging en dat was dat dit mijn laatste keer is, maar het gevoel wat dan vaak het meeste overheerst is de teleurstelling die ik 3 jaar geleden heb gehad op vele fronten en dat heeft me mede doen besluiten naar Italie te gaan. Ik ben echt een andere mens geworden en dat heb ik voor het grootste gedeelte aan Italie te denken, maar terwijl ik het schrijf denk ik; nee dat klopt niet helemaal want ik heb het vooral aan mezelf te danken. Want hoeveel mensen gaan niet de confrontatie met zichzelf aan en vertrekken dan ook nog eens naar het buitenland om dat te doen. Uhm...ik!
Ik weet nu wat ik in Nederland heb,dat weet ik al sinds een aantal maanden hoor, maar de waardering die ik hier krijg. Tuurlijk is niet iedereen altijd even aardig en heb ik hier ook al wat confrontaties gehad waarbij ik me verschrikkelijk rot voelde, maar ik kom er wel weer uit.
Volgens mij wordt het een heel boekwerk, maar moet je nagaan als dit in mijn hoofd zou blijven zitten. Bedoel ik weet dat ik een groot hoofd heb, zou dat misschien de reden zijn dat ie zo groot is(haha). Van al dat denken en dingen opslaan, ja ik denk het wel.
Moet je nagaan het laatste verhaal toen ik schreef dat ik het weer zo moeilijk had en als ik dat dan teruglees dan ben je juist trots op jezelf als je de draad weer kan oppakken.
Heb afgelopen week ook gestructureerd gegeten en dat wil vooral zeggen BROOD! en dat vond mijn maag zo fijn dat ik geen buikpijn had.
Dat soort dingen kunnen me ook flink bezighouden hoor, mijn gezondheid vooral omdat ik dus te vaak over mijn grenzen ben gegaan in het verleden en daar mijn tol voor aan het betalen ben. Maar ik luister steeds beter naar mijn lijf, dus we gaan de goede kant op.
Dus ik heb niet alleen een week vakantie gehad, maar ook weer een hoop geleerd.
Ursula, dank je wel!
Ciao

  • 11 Juni 2012 - 06:55

    Mieke De Boer:

    hallo heidi.
    dat is een goed bericht dat je het zo fijn hebt gehad een weekje met ursela.dat is vakantie lekker zonne ,eten en niks doen.
    nou heidi de groetjes .

    mieke

  • 11 Juni 2012 - 10:17

    Papa En Mama:

    Zo. dat was me het boekwerk wel, maar alles klopt!!! Fijn dat je het de afgelopen week zo naar je zin hebt gehad, dat is zeker fijn om te lezen.
    En dat je naar je lijf luisterd, je kent m'n woorden, toch?
    Het was weer heel fijn je verslag te lezen en nu op naar de volgende "STORM"from Elst. Ga daar ook van genieten en dan weten we zeker "Heidi komt de zomer door"(hahaha)
    Voor woensdag alvast een fijne wedstrijd, je weet wel wie er wie tegen wie moet en weet dat we nog steeds super trots op je zijn.
    xxx

  • 14 Juni 2012 - 07:30

    Toos,theo,henk:

    Hallo heidi,
    We lezen altijd je verslag .
    Het is fijn te horen hoe het met je gaat.
    Ook de up en downs, dat is heel normaal.
    Wij wensen je nog veel plezier toe en tot wederhoren.
    Harteljke groeten van ons allen.

  • 15 Juni 2012 - 07:41

    Ursula:

    Hey Heidje!!! Ik moest ook weer wennen aan mijn nederlandse leventje...ik heb echt een onwijs leuke ,gezellige en relaxte week gehad!! Heb weer genoeg energie om te gaan verhuizen. Het waren mooie gesprekken samen, blijf goed naar jezelf luisteren en weet dat je ook in Nederland je geluk en voldoening kan vinden....daarvoor hoef je echt niet naar Italie. Nogmaals bedankt voor een super leuke week!! x

  • 17 Juni 2012 - 07:25

    Angela Vermeij:

    Hoi meissie,

    Wat fijn datje een leuke week heb gehad met Ursela....en je ziehier wel vele mensen zien/ voelen dat jij een geweldig persoon bent!!!!!......veel plezier nog,ga ff je volgende verhaal lezen ....xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bucine

Toscane

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2012

Ik ga slapen, ik ben moe

21 September 2012

Op weg naar een nieuwe start…

12 September 2012

Een ‘verrassende’ tegenvaller...

05 September 2012

Afbouwen is begonnen...

27 Augustus 2012

De laatste loodjes...
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 150331

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: