Frankrijk deel 2 - Reisverslag uit Epiniac, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Frankrijk deel 2 - Reisverslag uit Epiniac, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Frankrijk deel 2

Door: Heidi van Haeften

Blijf op de hoogte en volg Heidi

03 Juni 2013 | Frankrijk, Epiniac

En toen zat ik alweer ruim 2 weken in Frankrijk, ditmaal om een seizoen te draaien zoals ik al een aantal jaren doe, het tweede jaar als beheerder. En in wat voor paradijs ben ik beland zeg! Tijdens de montage heb ik al kunnen zien waar ik terecht zou komen. Echt een mega grote camping waar van alles te doen en te zien is. Het park is 300 hectare groot, wat overeenkomt met 3 kleine dorpjes, terwijl er in het hoogseizoen slechts maximaal 4000 mensen komen. Ik ben in Italie op campings geweest waar net zoveel mensen konden, maar qua ruimte is deze camping er zeker op vooruit gegaan. Ruimte genoeg laten we maar zeggen:-)
Ik was na de montage 2 weken in Nederland en hoewel ik me had voorgenomen niet teveel te doen, heb ik me hier redelijk aan kunnen houden, maar de rust kreeg ik pas echt op het moment dat ik weer terug in Frankrijk was. Erica ging de heenreis met me mee en we gingen eerst nog langs Tamara. Het was echt verschrikkelijk weer, nou ja ik vond prima om niets te doen (kwam tenslotte weer tot rust)Na een paar dagen vertrok ik naar mijn eigen camping en toen kwam het moment weer dat ook Erica ging en ik het alleen mocht doen. Dit valt altijd wel weer een beetje zwaar, maar vooral dan omdat ik even moet wennen aan het echt alleen zijn. Ik weet dat het altijd wel goed komt, maar ik moet altijd wennen en hier zit ik nog wel in denk ik. Vooral omdat in het weekend ik samen met Tamara was en dan is ze weg en ben ik weer alleen. Straks als het een paar weken verder is dan ist prima denk ik, maar moet nog even wennen. Maar mijn mening over het land is echt niet veranderd, vind het gebied waar ik zit nog steeds prachtig, zijn van het weekend naar een soort van eilandje geweest. Mont Saint Michel, erg toeristisch, maar leuk om gezien te hebben en mijn eerste crepe op. Nou ja het was een galette en dat is meer hartig, een crepe is zoet. Als ik deze camping vergelijk met eerdere campings dan is het seizoen vooral korter. Vorig jaar was ik er al eind maart en was het verschrikkelijk stil en er was letterlijk niemand. Nu kan ik mensen opzoeken. Van het weekend al een bbq gehad met mijn nieuwe buren. Ben daar dan wat verlegen in, erg he, zon grote mond af en toe en dan nog verlegen. Verder heb ik er wel vertrouwen in, mopper af en toe tijdens het werk, maar de enige tegen wie ik het doe is mezelf, dus heb er zelf last van. Vind het absoluut niet erg om te werken, maar sommige dingen zijn gewoon erg vies en dat houd je bezig:-)
Wederom de enorme waardering voor een hete douche, internet en geniet van het eten wat ik zelf klaar maak! Doe het ook elke dag eigenlijk en vind het helemaal niet erg. De wijn smaakt nog steeds erg lekker en heb ook de cider ontdekt. Kortom een veelzijdig land, nee zonder gein, voordat ik hier naar toe kwam riep ik jaren geleden net als veel andere Nederlanders dat de Fransen maar onbeleefde mensen waren en ik er nooit op vakantie naar toe zou gaan. Nou kijk waar ik zit, het is dan wel niet vakantie, maar het gevoel is er af en toe wel hoor. En de Fransen zijn eigenlijk wel vergelijkbaar met de Italianen. Ook qua gewoonten wel, ze eten ook later op de avond en zijn relaxed.
Verder wil ik snel de camping eens gaan verkennen, heb al wel dingen gezien, maar 300 hectare. Nee, ben nog niet uitgekeken..
Nu wilde ik eigenlijk uit automatisme ciao intoetsen, maar hier zeggen ze au revoir. Klinkt wat sjieker he:-)

  • 03 Juni 2013 - 21:58

    Tamaartje :

    Yo !! Leuk verhaal zeg! Je woont op een heerlijk plekkie al zeg ik het zelf! En ik heb gehoord dat er over 2 weken weer storm op komst is! Of misschien zelfs wel bbq weer ;-) Heel veel succes en plezier! Maar dat gaat jou wel lukken ;-)

  • 04 Juni 2013 - 17:55

    Papa En Mam:

    lueve hEidi.
    een mooi verslag weer en fijn je zondag gesproken en gezien te hebben.
    geniet lekker daar in frankrijk en maak er mooie maanden van. weet dat we trots op je zijn!!!
    we blijven je volgen.......natuurlijk.
    dikke kus van ons voir jou! xxxxxxxxx

  • 06 Juni 2013 - 01:23

    Buufje:

    He meissie.
    Mooi wat je geschreven heb ik vind je een kanjer maar dat wist je al.
    Maar met skype ging niet goed teminste bij mij maar dat ouwe mins zal het niet goed gedaan hebben ik zal Marinho vragen hoe ik het moet doen erg hé maar ik leer nog steeds Hahahhahahaaaa
    Het weer begin heer beetje warm te worden en dat hebben nodig beginnen ze te zeiken dat het te droog is nou voor mij geen regen voorlopig.
    Het water in de rijn word steeds hoger het Drielserveer lig er uit maar niet v,w hoog water maar door de stroom die kan dat pontje niet tegen op met die zonnepanelen lachen hé.
    Morgen ga ik met de scooter naar moedertje in de tuin werken koffie drinken en lekker lullen en ze is zo blij dat ik kom en ik ook natuurlijk gras maaien en onkruid wieden en zo de is van alles te doen ..
    Jij ret het wel daar want jij bent daar voor geboren meisje ik zie je niet achter een lopendeband staan .

    Lievert geniet er van en ik hou van je.

    xxxxxxxxxxxxxxxjes Buuf..

    ps doe Tamara dukke kus van mij........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Epiniac

Frankrijk!

Eens zien hoe t hier is!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Thuis

31 Augustus 2014

Na chaos komt orde...

02 Augustus 2014

Zomer 2014

06 Juni 2014

O jee

24 Mei 2014

Een nieuw avontuur
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 150333

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: