pompoensoep en de rest.. - Reisverslag uit Mangrove Creek, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu pompoensoep en de rest.. - Reisverslag uit Mangrove Creek, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

pompoensoep en de rest..

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

20 Oktober 2010 | Australië, Mangrove Creek

Heb net pompoensoep op, gewoon een beetje om te proberen en het was nog te eten ook. Toen ik hoorde dat we dat zouden eten dacht ik; oh nee he maar het was goed te doen er zat nl ook nog feta kaas in en met corn bread, soort cake achtig brood. Dit was erg lekker en apart, nog niet eerder gegeten. Vanmiddag weer die puree, die sloeg ik over, maar wel restjes van de spaghetti van gisteren.Gisteren was echt lekker, spaghetti met spinazie en noten en nog wat dingen.. Vanochtend weer naar de yoga geweest, dat betekent om 05.00 uur opstaan en was verder de ochtend vrij en heb ook verder niet veel gedaan, o ja wel de was alleen. Twee dollar voor een machine vol, meteen uitgehangen was ook nl weer mooi weer en dan wordt ook meteen weer warm. Mijn Duitse kamergenoot weet niet goed wat ze wil en ik mag het allemaal aanhoren, help haar ook beetje met het praten. Ze is van de week in de keuken uitgegleden en heeft nu een dikke hand. Wilde ze eerst dat ik meeging naar dokter (yes mac donalds!!, nee hoor geintje), maar ik ga niet mee want ik moet gewoon werken. Zaterdag is het full moon en dan is er een ceremonie met vuur etc, ben benieuwd. Als de boel af fikt dan laat ik het wel weten. Verder in de keuken gewerkt vanmiddag en dat was wel relaxed, heb ook nog dressing gemaakt en hij werd goed gekeurd. Verder merken ze hier dat ik wel relaxed ben en dat is ook wel zo, hoewel ik wel weer terug wil het ' gewone' leven in hoor. Ben de dagen ook al vanaf begin aan het aftellen, weet niet waarom. Nou ja, eigenlijk wel gewoon omdat ik benieuwd ben of ik het volhoud omdat het best wennen was en is. Niet dat het hier verschrikkelijk is hoor, maar het is een heel andere cultuur hier. Zag vandaag iemand in een spijkerbroek lopen en keek daar van op, meesten lopen hier in oranje kleren of geel. Al helemaal geen spijkerbroeken. Ik loop er florisant bij, vanochtend mijn jezus sandalen met twee paar sokken erin, want was weer koud. Ook hier weten de muggen me te vinden en hebben me ook al te pakken gehad. Mijn bloed is een stuk lekkerder zeker nu met al dat gezonde eten, haha. Morgen weer de hele dag werken en vrijdag maar half, tijd gaat wel snel hoor, vooral ook omdat mensen hier rond half 9 al stil zijn en gaan slapen. Vandaag was hele dag MOUNA en dat is eigenlijk alleen tussen 20.30 en 07.30 (stilte), maar nu ook tijdens de maaltijden maar dat is alleen maar vandaag. Dat vond ik niet eens zo erg hoor. Je komt hier echt tot rust, hoewel ik een beetje hoofdpijn heb, maar dat gaat wel weer weg. Ga ik me zo maar verplaatsen naar mijn kamer en lekker achter de laptop even lost kijken. Erg he, nee ben blij dat ik m mee heb, zou anders niet weten wat te doen. Zoveel slaap daar word ik ook moe van. Nee hoor, loop niet te klagen...
Dag lieve mensen, tot snel
Hari om tat sat

  • 20 Oktober 2010 - 16:59

    Polly:

    Hoi Heidi. ik wil me even aan je voorstellen. Mijn naam is Polly en sinds afgelopen zaterdag ben ik mede-bewoner van jullie huis/thuis.
    Ik ben een kei in eten, drinken, poepen, plassen en de boel wakker houden met mijn gepiep en gejank.
    Maar ik probeer je te beloven dat als je weer thuis, hiero, bent dat ik alleen maar ga blaffen en de rest niet meer binnen maar buiten doe!!(je weet vast wel wat ik bedoel)Ik probeer al een beetje aan de riem, buiten te lopen maar eigenlijk loop ik liever los in de tuin maar dat hebben ze(je vader en moeder)liever niet want ik ben best wel snel.
    's avonds ga ik met die oudjes mee naar bed, in de benche naast hen, en dat bevalt me goed, slaap dan al lekker door.
    Nou je leest het, het bevalt me hier prima en ben benieuwd wat jij straks van me vind. groeten, ook van de baasjes maar vooral van mezelf.....POLLY

  • 20 Oktober 2010 - 21:20

    Buufje:

    Hallo buurmeisje.
    Als ik dat allemaal leest van jou dan gaat het echt goed met je,en je weet ook van aan pakken toch.Het eten is in elk land anders en dat weet jij want je bent over al geweest.ik ga nu even je foto's bekijken en Sjennie uitlaten dan naar bed want ik ben flink verkouden heb ik maandag de griepspuit gehaald en nu ben ik stront verkouden en niezen verschrikkelijk pappa en mamma zullen mij wel horen maar dat geef niet en Polly ik heb hem niet meer gehoord maar lees ook waarom het is ook wennen voor hem toch. Xxxxxxxxxxxxxxjes buufje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mangrove Creek

Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 150165

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: