En toen zat ik hier al een week.. - Reisverslag uit Mangrove Creek, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu En toen zat ik hier al een week.. - Reisverslag uit Mangrove Creek, Australië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

En toen zat ik hier al een week..

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

22 Oktober 2010 | Australië, Mangrove Creek

Terwijl jullie net wakker worden, gaan wij al de avond in. Ben me erg bewust van het tijdsverschil met Nederland en ook dat ik zo ver weg zit. Maar dat ik in Australie zit, tja zit op een yogaterrein dus niet echt Australie, alhoewel er hier hele mooie bergen zijn en beesten die we in Nederland niet hebben. Had gisteren tijdens werkzaamheden buiten ineens een plakworm op mijn been zitten die mijn bloed ook wel lekker vond. Ikke gillen natuurlijk, maar was vrij onschuldig beest. Hoewel als ik zou gaan bloeden zou het niet meteen gaan stoppen,dat was de werking van het zuigen van dat kreng. Heb m er af geknald (klinkt wel heel stoer, maar dat was ik niet hoor). Vandaag ook weer vanochtend in de tuin gewerkt en hoewel ik er eerst niet zon zin in had, was het wel leuk werk en het was warm. Had alleen sandalen met 2 paar sokken aan en prikte me aan brandnetels, dat deed wel even zeer. Toch maar de schoenen verwisseld later. Vanmiddag vooral druk met afwassen en het was een hoop dat kan ik je wel vertellen, veel schalen en pannen. Hier drogen ze met een soort vochtig doekje af. Vind het zelf niet zo hygienisch, maar goed ik ben hier niet de baas. Beetje primitief, maar dat zijn wel meer dingen hier. Verder ben ik er nu een week en heb het prima naar mijn zin. Tel al wel vanaf het begin de dagen af, maar dat is vooral omdat ik wilde weten of ik het wel vol zou houden. Doe nu af en toe melk in de thee, voor de afwisseling en heb nog wat chocolade op de kamer liggen, haha. Vanmiddag lekker gesnoept van m en ms die op tafel en in de keuken stonden. Morgen is er een ceremonie, maar ik heb ontbijt dienst. Zo even vragen of ik perse moet helpen, zou graag mee willen, vooral ook omdat ik heb gezien dat ze muffins hebben, haha nee hoor, wil ook zoiets hebben meegemaakt. Het is ook ergens anders en al heel vroeg, 5 uur vertrekken en om 8 uur weer terug (ochtend he). Vanmiddag heeft het hier flink geregend (hagel) en ook flinke onweer (thunderstorms) en het rommelt en flitst nog steeds een beetje. Verder lig ik nu alleen op de kamer en dat was wel even wennen vannacht. Ach ja, er zijn ergere dingen, zoals een plakworm, haha. Het eten is soms erg lekker en soms ook niet zo, bloemkoolsoep daar loop ik dus niet warm voor. Maar vanmiddag hadden we chapati (soort wraps) met rijst, aardappels en een gele smurrie. Nee het is hier goed vertoeven. Vanavond ook weer iets van risotto. Maar goed, die cola light die mis ik zo nu en dan wel, vooral bij het eten dan. Nog een paar dagen. Het is heel stom want in Nederland drink ik het ook wel eens niet,maar niet zolang achter elkaar. Het vlees mis ik niet meer, gisteren hadden we tofu en dat was zo lekker klaargemaakt, serieus net of ik vlees zat te eten. Dit weekend zijn er weer veel gasten vanwege die ceremonie en een drumfestival (morgen). Ja een hoop leuke dingen voor de boeg. Ga zo weer even helpen in de keuken. Oja er zijn hier mensen die wat Nederlands kunnen, moest er vreselijk om lachen.
Meisje die zei; ik moet plassen
Man die zei; kleine jongens hebben grote en grote jongens hebben kleintjes. Lachen he en ik weer vertalen voor de anderen in het Engels.
Nou lieve mensen, ik ga weer verder. Blijf je berichten sturen, ik lees ze graag!!

  • 22 Oktober 2010 - 11:03

    Buufje:

    Hallo Heidi.
    even gauw een berichtje sturen naar jou het is wel kort maar ik moet zo vrijwilligerswerk doen in Oranje Nassau's Oord te Renkum en als ik vanavond gegeten heb en een slaapje dan vertel ik je wat ik allemaal heb gedaan mee gemaakt heb bij de menssen. erg leuk vindt ik het.
    Xxxxxxxxxxxxxxxxjes Buufje.

  • 22 Oktober 2010 - 19:16

    Corine:

    Hey Heidi,

    O wat verschrikkelijk, die plakword. Ik zou ook gillen hoor brrr haha.
    Super om al jou verhalen te lezen. En stoer hoor!!! Ik blijf je volgen. Als je thuis bent krijg jij van mij een stuk chocolade hahaha

    Liefs Corine

  • 22 Oktober 2010 - 20:30

    Papa En Mama:

    hoi heidi.
    we hebben net je verslag weer gelezen, wel leuk trouwens over die mensen die Nederlands kunnen. Gewoon ook die andere wel bekende woorden leren, deed je vroeger met de Poolse gasten ook(hahaha). We hebben net naar het televizierring-gala gekeken en de genomineerden waren: ik hou van Holland, de tv kantine en wie is de mol en de winnaar is............DE TV KANTINE!We hopen dat je nog een paar fijne dagen daar hebt en zijn benieuwd of er in Sydney nog wat te verven voor je is.Ik(mama) ga nu nog even wat breien en we wensen je nog een hele fijne dag toe en blijven je volgen.
    xxxx papa en mama

  • 23 Oktober 2010 - 10:40

    Buufje:

    Yep Heidi.
    Het is 23 uur geleden dat ik je gemailt heb sorry maar ik was wel moe van het bakken en braden op Oranje Nassau's Oord en met de menssen praten en lachen onder een kopje koffie met een koekje {bokkepootjes wafels en nog meer oude wetse koekjes } dat vinden ze lekker en dat merkt je ook van de mensen dat is erg plezierig ik maak ook grapjes en lachen nou dan weet je het wel he'zijn ze van mij wel gewend hahahaha. de kopjes worden op gehaald en komt glaasje {appelsap-druivesap of sinaasappelsap}waar ze uit kunnen kiezen.En dan staat ik het beslag voor de wafelsbakken klaar te maken en het wafelijzer aan zetten dus beslag er op en BAKKEN maar ,dan brengt Jonne [een stille jongen van 28jaar is daar om een beetje meer met mensen omgaan en praten] nou ik heb hem al goed geleerd met het muulekke om te gaan dat kun je wel aan mij overlaten toch. {hij staat ook graag bij mij en dat is een goed teken toch voor mij dan] en je zie de mensen smikkelen en dan hoor je ook dat ze het lekker vinden en daar doe je het voor Heidi. Nou dat is een klein beetje vrijwelgerswerk van mij bij Oranje Nasau's Oord en dat noemen ze de weekafsluiting VRIJDAGSS"MIDDAG ik doe het elke week en af en toe nog invalbeurd als ze me nodig hebben bij BAKKEN EN BRADEN want dat doe ik als ze wat te bakken en braden hebben.
    En nu even over die PLAKWORM ba ik hou niet van dat gekronkel erg vies maar je zult wel geschrokken zijn en moest je het niet afschrapen met een mes net de bloedzuigers hier [ik heb vroeger met mijn vader water vlooien gevangen met schepnet in de kolk die ze dicht gegooid hebben achter de dijk met bloote benen in gestaan en zaten ze ook op en trokken ze uit de benen of met een mes en dat was voor het visaqarium in huis] ik vond het ook niks dus gilde ik ook vieze beeste ik heb ook niet meer gedaan [ toen was ik jaar of 12 dus is een tijdje terug]Zo ik stop er mee want ik moet nog badderen en boodschappen halen HOUDOE en Xxxxxxxxxxxjes Buufje.

  • 23 Oktober 2010 - 14:11

    BART:

    Hallo!! Blaf,blaf

    Snap er helemaal niks meer van het ene moment word ik lekker veel en lang uitgelaten en het andere moment ben je ineens weg en moet ik 4 dgn in de week mezelf weer zien te vermaken in de Bench!! PFF
    Heb sinds gister bedacht dat ik er samen met vriend siep wel bovenop kan gaan liggen lachen joh!!
    Het is hier heel slecht weer vandaag en het vrouwtje heeft bedacht me pas uit te laten wanneer het stopt met regenen,maar volgens mij stopt het nooit meer. Dus word voor haar mooi de regenlaarzen aan en eruit met mij. Ik vind het niet zo erg maar zij volgens mij wel! hahahaha kan niet wachten tot er een berg sneeuw ligt haha
    Die hond in Driel Polly geloof ik,vind ik helemaal geweldig!! Het liefst ren ik er de hele tijd achter aan en hij achter mij aan haha hij hangt zelfs aan mijn oren en als ik dan verder loop blijft hij gewoon vast houden die gasten op twee benen lachen zich een ongeluk!!

    Ik ga weer stoppen denk dat het vrouwtje toch aan de nattigheid gaat toegeven hahahahahaha
    Veel plezier nog je laatste dagen bij de yoga en tot snel

    XXX Bart

  • 24 Oktober 2010 - 19:18

    Trudi:

    hoi lieve heidi,
    wat een bijzondere verhalen !! Maar jij bent ook een bijzonder mens !!IK lees graag je verhalen/avonturen. Maar denk je dat het je lukt om een koala naar nederland te smokkelen ?? ha ha..
    geniet ze !!
    veel liefs van ons allemaal, hans trudi maartje carlijn !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mangrove Creek

Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 150168

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: