Een korte terugblik - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Een korte terugblik - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Een korte terugblik

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

25 April 2011 | Italië, Salionze

Tja, het is nog 2e paasdag hier en ik heb gewoon moeten werken in tegenstelling tot veel mensen in nederland. Of ik het vervelend vond, nou nee niet echt want ik heb lekker gewerkt. Ja vandaag zit ik er al weer 3 weken en oh wat voelde ik me verschrikkelijk de eerste 1,5 week. Echt zo verschrikkelijk,dat kan ik nu uitspreken omdat ik het nu niet meer heb. DAcht ook echt dat het zo zou blijven, maar gelukkig niet. De aanhouder wint zeggen ze wel eens. Hoe het kwam, ik zou het niet weten, of misschien ook wel dat het allemaal te snel ging. In Nederland toch nog niet klaar en dan zo snel hierheen, maar goed ik zit weer in mijn vel en hoe. DE broeken zitten weer goed strak, dus gewoon de wijn door blijven slurpen,haha. Drink bijna elke dag wijn en het smaakt me goed!! Wil wel proberen misschien als er meer rust met personeel komt te gaan uitbreiden met hardlopen.DAt doe ik nu ook voor de gasten, maar dat is anders he!!
Gisteren mijn eerste ervaring met een boormachine en lag helemaal in een deuk met het zweet op mijn rug, want kwam bij een gast om lichtknopjes te vervangen of weer te maken en wist bij god niet hoe dat ding werkte, je had me moeten zien, net bob de bouwer!! Het waren ook nog eens nederlanders.
Heb gisteren ook voor mijn nederlandse vrienden een paasbrunch gemaakt compleet met de matses, paasbrood en een italiaanse cake en nog veel meer lekkere dingen..Dacht na het eten, ik krijg nooit geen honger meer, maar ja hoor een paar uur later zat ik weer nasi te eten met satesaus. Ben ook gepromoveerd tot kok en kook bijna elke dag voor mijn vrienden van elle vacance.
We hebben een druk weekend achter de rug, vooral als je bedenkt dat we maar met 3 man personeel zijn en continu in de run waren om het ruim 100 huisjes tot een succes te brengen. Er waren veel klachten, maar gingen er rustig mee om.
We hadden vooral veel Italianen die met pasen maar een paar dagen komen, dus vandaag ook massaal weer gingen. Probeer ook met die 3 woorden italiaans die ik kan de gasten te helpen en sta ook open voor de taal, luister heel goed en begrijp ook meer dan ik dacht en weet ook wel veel woorden, maar echt zinnen maken lukt nog niet echt. Probeer het wel.Ga samen met Emanuel kijken om evt italiaanse les te nemen, anders wilde Nienke ons wel helpen. Komt helemaal goed, wil het wel beter leren spreken.
Tja verder het weer is meestal goed, maar koelt s avons flink af. Verder gaat het allemaal zijn gangetje en mag ik nog een week genieten van mijn huisje en word ik verbannen naar de tent. Voor nu en straks een fijne dag, ga ik dat ook van genieten, want ben lekker de middag vrij.
Ciao

• 25 April 2011 - 19:32

Papa En Mama:

Hoi Heidi.
    Je verslag ziet er (gelukkig) positief uit.
    De foto's van de Paasbruch zijn erg mooi en het ziet er lekker uit, goed gedaan hoor! En erg leuk om een Nederlandse Paaskaart te zien, is er toch mooi aan je gedacht!!! Hier zijn de Paasdagen rustig maar erg warm verlopen maar die warmte was niet echt een straf hoor(hahaha).
    Verder gaat hier alles goed en zoals we hebben kunnen lezen, bij jou ook.
    Nou meidje vanuit het warme Driel daarom een groet naar het warme Italie van je eigeste vader en moeder.

• 26 April 2011 - 11:05

Ursula:

Hey Heidi,
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat!!! Soms duurt het even maar dan gaat het gelukkig weer de goede kant op, stom he dat je daar pas achteraf duidelijk over kan zijn, soms is je gevoel nu eenmaal lastig te verklaren, het is soms gewoon even zo!! Niet erg!! Ga lekker genieten van alles wat er op je pad komt en zeker van al het lekkers en de wijn!! haha zuipschuit!!
    Liefs ursula

• 27 April 2011 - 13:42

Mieke De Boer:

hoi heidi.
    dat is goed om te lezen dat je je draai weer heb gevonden.
    lieve vrienden mooi weer ander land,geniet ervan je bent een kanjer. groetjes mieke de boer.