De meeste dromen zijn bedrog... - Reisverslag uit Bucine, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu De meeste dromen zijn bedrog... - Reisverslag uit Bucine, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

De meeste dromen zijn bedrog...

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

15 Juni 2012 | Italië, Bucine

Pfff, kan soms zo van slag zijn van dromen en zo ook gisteren. Ik had voor mezelf besloten om uit te slapen en juist die laatste paar laatste uurtjes droomde ik zo raar, op het moment dat ik wakker word weet ik het nog precies, maar nu zou ik niet meer precies weten, wel de grote lijnen.. Maar wat ik het ergste vond was dat ik alleen maar aan het huilen was en moe wakker werd. Waarom ik zoiets hierop zet is omdat dit ook bij mij hoort, niet alleen de leuke dingen. Maar dat zijn de meesten denk ik al wel gewend van mij dat ik van alles erop zet, zo ook het eerste jaar geloof ik dat zelfs dingen over mijn menstruatie erop zette, nee dat doe ik nu niet meer, haha. Maar weet wel dat ik flink van slag kan zijn door dromen en dus ook gisteren.
Het liefste heb ik dan dat iemand zou zeggen dat alles wel goed komt, dat heb ik wel met meerdere situaties gehad dat ik zou willen dat iemand dat zou zeggen, maar helaas, ik moet het maar tegen mezelf blijven zeggen.
Wel ben ik gisteren naar de receptie gegaan en heb ik mn verhaal gedaan, want moest het toch even kwijt en dat voelde uiteindelijk wel goed, in het begin natuurlijk niet, maar juist door het uit te spreken en het niet voor me te houden luchtte het wel op. Echt waar, kan het soms zo moeilijk hebben, dat blijft wel hoor, maar als ik er dan uitkom dan voel ik me zo trots...Nou ja is het wel trots of een soort van overlevingskracht, ik weet het niet, maar weet wel dat ik ergens in mezelf elke keer weer kracht vind om door te gaan en zoals in het vorige verhaal ook staat, ik weet echt wel dat het in Nl ook ergens te vinden is, maar hier voel ik zo die waardering. Vanochtend ging die mevrouw weg waar ik een luchtje van had gekregen en toen ik ze moest uitchecken pakte die mevrouw me vast en knuffelde me helemaal. Fantastisch, kan er geen ander woord voor vinden en voelde me zo fijn, dat ik iemand toch een soort van leuke vakantie heb kunnen geven, die waardering en vanavond ook weer toen ik vast gedag ging zeggen van mensen die vannacht vertrekken, die mevrouw sprak ook weer de waardering uit dat ik zo geinteresseerd ben hun zo had geholpen met een ticket wat mis was gegaan. Als het andersom zou zijn zou ik ook dankbaar en blij zij als iemand mij zou helpen. Dat is voornamelijk de reden dat ik mensen help en voor ze klaar sta, andersom zou ik het ook zo waarderen. Het gebeurt andersom ook heel vaak niet, dat weet ik inmiddels ook, maar ik ben wie ik ben en dit ben ik!. Wat een wijsheid he en dat om half 12 s avonds..
Ook aparte dingen maak ik mee, namelijk een meneer die vanmiddag bij het zwembad langs kwam lopen en de opmerking maakte dat het zo wel makkelijk geld verdienen was. Inderdaad als je alleen dat moment bekijkt en de rest van de dag niet, dan is het inderdaad makkelijk geld verdienen ja, maar die meneer heeft niet gezien dat ik vanochtend om 7 uur al op was om mensen uit te checken en vervolgens drie heb staan ploeteren bij 30 graden, om vervolgens na 2 uur bij het zwembad te zijn geweest weer verder te gaan. Tja dat is inderdaad makkelijk geld verdienen.
Dat soort mensen vervloek ik, of tie het nu meende of niet, denk wat beter na voordat je wat zegt of hou gewoon je mond dicht..
Tjoppa, misschien komt het omdat ik weer van die fijne gesprekken met collegas heb gehad of door de innerlijke kracht, maar ondanks dat het me wel raakt sta ik er ver boven en ga er ook niet op, hoewel het wel kriebelt...
Muziek, het blijft een wondermiddel voor me, nu ook terwijl ik dit typ heb ik muziek opstaan en doe ook regelmatig mee en voel dan zon kracht, apart hoor
Maar wel erg fijn dat ik vaak rustig wordt door muziek en me terug kan trekken met muziek. De rust nemen om een boek te lezen lukt me niet echt, tijdschriften wel waar ik inmiddels stapels van heb. Maakt me niet uit dat ik bladen van februari zit te lezen, ik heb tenminste iets te lezen!
Vanavond krijg ik ook weer een tas vol met boodschappen van gasten die vertrekken en het niet mee kunnen nemen, super toch!
Ook heb ik vanavond een lekkere salade voor collegas gemaakt en die nemen ook weer iets lekkers mee. Dit soort dingen geniet ik dan ook intens van!
Carpe diem (pluk de dag), het lukt me niet altijd maar als het me lukt dan geniet ik er dubbel van!
Op naar een druk en warm weekend, laat maar komen, ik ben er klaar voor... en dan op naar de komst van mijn lieve broer, schoonzus en natuurlijk mijn lieve neefje,eindelijk na die twee jaar waarin een hoop is gebeurt komen ze naar me toe, heb er zon zin in! Kan ik eindelijk ook echt laten zien wat Italie met me heeft gedaan en nog steeds doet...
Ciao

  • 16 Juni 2012 - 08:01

    Gijs En Erica:

    Eng zoals dromen net echt kunnen zijn! Maar gelukkig blijven ze bedrog!
    Fijn dat ze dan eindelijk komen. Helaas moeten wij nog heeeeel lang wachten!! Maar wie weet komen we je al eerder verblijden met een bezoek ;-)

    Xxx

  • 16 Juni 2012 - 15:33

    Papa En Mama:

    Lieve heidi. Zo dat heb je weer mooi van je afgeschreven! Doet goed, toch? Wees trots op jezelf en geniet van de mooie momenten! Maar dat doe je ook en dat weten we. Maar weet dat "wij" hiero, supertrots op je zijn en dat we je blijven volgen daar was je al achter!(hahaha). Sterkte met de komende drukte en vooral met de warmte!!!!! Heel veel liefs van ons voor jou.

  • 16 Juni 2012 - 16:58

    Mieke De Boer:

    hallo heidi .

    geniet maar fijn van je familie.

    gr mieke en henk

  • 17 Juni 2012 - 07:33

    Angela Vermeij:

    Tja,dit was weer een ander verhaal....meid wat goed van je om het van je af te schrijven.....en praten....fijn om een luisterend oor te hebben van je collega's......Jij gaat hierdoor weer een stuk sterker in je schoenen te komen staan....veel plezier met Jacco,vrouw en neefje......en inderdaad zoals jezelf al schrijft Carpe Diem!!!!!!

  • 18 Juni 2012 - 19:57

    Hoiiii:

    Hallo,

    Heb al veel verslagen gelezen.
    Hoop.echt dat je het naar je zin hebt!
    Lekker eten, mooie locatie en een heerlijk land.
    Verder alles goed?

    X maartje

  • 18 Juni 2012 - 20:04

    Sandra:

    hey heidi,
    leuk om je verslag te lezen, krijg er echt een vakantie gevoel van. ook kan ik helemaal met je meeleven als ik dat zo lees over die man bij het zwembad. zulke dingen gebeuren bij mij ( en erica) ook vaak in de zomer, net alsof je de hele dag niks gedaan hebt....kan er ook altijd pissig over worden, maar ja iets zeggen heeft toch geen zin, dat zijn mensen met een plaat voor hun kop haha. wat heerlijk zeg dat je broer, schoonzus en pimmetje komen, heerlijk lijkt me dat, even vertrouwde gezichten om je heen.
    nou meid genet ervan en werkse daar in het zonnige italie.
    groetjes sandra, collega van erica

  • 20 Juni 2012 - 09:23

    Ingebor:

    wow mooi omschreven..fijn he als je je woorden aan papier ;) nou ja laptop kan toe vertrouwen!vanuit een koud bleeeh nederland nog heel veel werkplezier geniet er van enne er zijn er maar weinig die het je nadoen hoor!!!daar mag je trots op zijn!!
    gr ingeborg (collega erica)

  • 21 Juni 2012 - 21:18

    Francien En Martin:

    Hallo Heidi,
    Wat fijn voor jou dat je broer , schoonzus en je (neefje of nichtje) je komen opzoeken. We hopen oprecht dat zij net zo mogen genieten van het prachtige Toscane, als wij genoten hebben. Het was niet alleen de prachtige natuur maar ook de manier zoals jij met de gasten omgaat zorgt ervoor dat men volop kan genieten van al dit moois. Ook hebben wij bewondering voor jou na onze gezamenlijke wandeltocht van ruim 4 uur, maar wat was het mooi, toch , en ook de ping pong lessen hebben er toe bijgedragen dat wij 3 weken volop hebben genoten en het jammer vonden dat we nog 2 weken naar het Gardameer gingen. Liever waren we nog wat langer in Toscane op jou camping gebleven, maar dat kunnen we het volgend jaar beter plannen.
    We missen je nu al en hopen dat we volgend jaar weer samen enkele weken zullen doorbrengen op deze mooie camping en....blijf oefenen met ping - pongen dan zullen we eens kijken wie er gaat winnen.
    Heel veel groetjes en ...geniet van het leven zo lang als je kunt.

    Lieve groetjes,

    Francien en Martin Ridderbeks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bucine

Toscane

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2012

Ik ga slapen, ik ben moe

21 September 2012

Op weg naar een nieuwe start…

12 September 2012

Een ‘verrassende’ tegenvaller...

05 September 2012

Afbouwen is begonnen...

27 Augustus 2012

De laatste loodjes...
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 150170

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: