Op de helft - Reisverslag uit Bucine, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Bucine, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

02 Juli 2012 | Italië, Bucine

Tja en toen zat ik hier al weer op de helft, als ik er aan denk dat ik eind maart hier naar toe vertrok en dat het nu alweer 2 juli is(net een paar minuten) dan is de tijd toch wel snel gegaan. De eerste paar weken leken alsof het maanden waren, vooral omdat alles nog nieuw was en er geen gasten waren. Terwijl ik juist wel eens in een tijdschrift gelezen heb dat als je ergens nieuw bent juist de tijd snel zou moeten gaan en als je er juist weer terug komt dat dan de tijd langzaam gaat. Terwijl ik het nu terug lees, kom ik er al niet meer uit,haha.
Maar gaat, de tijd gaat toch wel snel en ondanks dat ik in het laatste verhaal weer eens diep op de dingen in ging doe ik dat nu niet. Moet ook een beetje afwisselen he, tis niet dat ik altijd zo serieus wil zijn, maar t zijn wel dingen die op dat moment in mn hoofd omgaan en dat wil ik dan even kwijt. Terwijl ik nu kwijt wil dat ik het hier echt wel naar mn zin heb, alhoewel de kachel wel iets zachter mag. Mijn god, we gaan nu de derde week in dat er een hittegolf van boven de 35 graden en tis net of t steeds erger word. Gisteren en vandaag in ieder geval wel...Ik probeer ook ieder vrij moment naar het zwembad te gaan, want de hele dag bij mn tent zitten dat is ook niet uit te houden.
Gisteren was ik gewoon misselijk van de hoofdpijn, had zelfs geen zin in wijn (het werd later op de avond uiteindelijk een spritz gemaakt door de man van Hanni (echte Italiaan).
Mijn broer, Eveliene en Pim waren er deze week, maar zijn ook weer vertrokken, die hebben ook mogen voelen hoe hoog dat de kachel hier stond. Het was erg fijn dat ze er waren, we konden alleen vanwege de warmte niet veel ondernemen, maar lekker naar het zwembad was ook prima en we zijn zelfs nog naar de zee geweest. Moesten er wel een tijd voor rijden, maar was zeker mooi!
En toen waren ze weg en was het weer stil, maar ik had dus gisteren genoeg te doen,want zon beetje al mn tenten raakten leeg en moest ze toch nog even langslopen en om niet achter te raken heb ik dat gisteren maar meteen gedaan. Ben denk ik in de hitte te lang doorgegaan en niet genoeg gegeten, foei Heidi. Maar tis echt zo als het zo warm is dan voel ik wel de honger hoor, maar heb er geen zin in. Lastig... Gisteravond had ik dus wel trek maar de hoofdpijn was zo heftig, pfff, als ik er nog aan denk.
Het hoogseizoen is nu officeel begonnen en moet zeggen dat de drukte nog wel meevalt, hoewel er wel ineens een invasie van kinderen is gekomen. Denk dat zon beetje de helft van de gezinnen die gisteren en vandaag kwamen 4 kinderen hebben, de andere helft van de gezinnen 2. Maar goed een hoop kinderen ineens.. maar ze zijn wel gezellig hoor!
Vandaag ook had ik weer zon moment, of het was gisteren toen ik mn tent dichttrok toen ik dacht; Ja Heidi dit is allemaal van jou en dat voelde wel goed!
Ik had in het begin van het seizoen bedacht om plantjes te gaan poten en dan ook tomatenplanten, pepertjes, gewone bloemen..
Helaas hebben een aantal van mn tomaten planten het niet overleefd, vond het nog knap dat ze het even hebben volgehouden. Ga toch maar voor de cactussen denk ik, maar ik heb mensen gehoord die ook die dingen dood kunnen laten gaan. Tja...ik heb het geprobeerd, echt waar!
Maar kijkend naar het kopje hierboven zit ik nu op de helft en als ik dan terugdenk en zie wat ik al weer heb bereikt dan ben ik daar ook weer super trots op en baal dan soms dat ik ook teveel kan nadenken over de toekomst en minder bezig ben met het nu, terwijl dat ook zo belangrijk is.. Ben me er wel bewust van en zo ook gisteren en vandaag ook een aantal keren dat ik dan geniet van het moment.
Maar ik ga nu op naar de andere helft en zou het echt niet erg vinden als het een dagje zou gaan sneeuwen, nee een graadje of 10 eraf is ook prima!
Ciao

  • 02 Juli 2012 - 09:29

    Mieke De Boer:

    hallo heidi.
    leef vandaag en wat de toekomst brengt moet je je nu niet druk over maken.

    leef nu en geniet je doet het super.

    gr mieke


  • 02 Juli 2012 - 17:14

    Papa En Mama:

    Was weer fijn je verslag te lezen en fijn hè dat er weer effe familie was.
    Doe voorzichtig met de hitte (veel drinken, maakt niet uit wat, hahaha) en je weet het hè......een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Ben net na 4 uur achter de computer te hebben gezeten voor kassa-instructie ivm nieuwe kassa's, GESLAAGD voor de instructie dus....ik mag gewoon weer kassa blijven draaien, computers.....ik zal er nooit vrienden mee worden maar ja, ik doe het wel.
    Wij gaan ons voorbereiden op onze reis en we wensen je nog een hele fijne, gezellige en vooral mooie tijd toe en....we blijven je natuurlijk volgen. xxx ook namens papa en Polly (niet te vergeten). Mama

  • 03 Juli 2012 - 17:53

    Toos,Theo En Henk:

    Hallo Heidi,
    We lezen jouw verslagen steeds. het is mooi te horen hoe het je vergaat.
    Theo heeft zaterdag je moeder gesproken op de braderie. Het was vorige week kersenfeest hier in Driel.
    Dat ging ook door ondanks dat jij er niet bij was.
    Dus avondvierdaagse, braderie, kermis en zondag de wielerronde en het is mooi weer geweest. Niet zo heet als bij jou, hier goed 20 graden.
    Hier is alles goed. Veel plezier nog daar in Italie.
    Groetjes van ons allen en tot wederhoren, Henk.

  • 08 Juli 2012 - 17:33

    Polly:

    Hallo hier spreekt polly.

    Waar ik nu toch weer beland ben.
    wat een ruimte daar buiten. Kan ik lekker rennen samen met vriend Bart. Wat ik van siep vind weet ik nog niet zo goed hihi
    Verder vind ik het erg leuk en doe ik het heel goed

    Pootje van polly

  • 15 Juli 2012 - 11:25

    Korrie:

    Ha die Heidi,
    Ik ben maar weer eens effe op jouw site gekropen om te zien hoe het met je gaat.
    Gelukkig goed lees ik daar. Alleen die kachel hè? Na stuur die dan maar deze kant op want hier kunnen we wel wat warmte gebruiken. Z'n 16 à 17 graden, het is echt om te janken. En elke dag regen, je word er niet vrolijk van. Ja pa en ma hebben het, volgens de berichte. , in Polen ook lekker warm. Ik had vrijdag nog effe contact via sms. En morgen komen ze al weer thuis. En jij bent al weer op de helft wat gaat de tijd toch snel. En je kunt trots zijn op jezelf de ik. Voorlopig zal het nog wel steeds drukker worden hoop ik dus je kunt je tijd goed gebruiken. Geniet er nog maar van. Ik zeg nu:"tot de volgende keer"
    Tjuus Heidi. Knf. Korrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bucine

Toscane

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2012

Ik ga slapen, ik ben moe

21 September 2012

Op weg naar een nieuwe start…

12 September 2012

Een ‘verrassende’ tegenvaller...

05 September 2012

Afbouwen is begonnen...

27 Augustus 2012

De laatste loodjes...
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 150331

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: