Mijn benen... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Mijn benen... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Mijn benen...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Heidi

20 September 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Oh god, als je eens voelde in je benen wat ik nu in de mijne voel... Loop zoveel dat het ook voor mij wel eens genoeg is en dat in combinatie met de beenruimte in de bus die je dan tekort komt. Vanochtend dus vroeg op voor de was die nu bijna droog is, te gek!! Daarna ontbijt en om 9.00 uur met de bus naar Washington, heb een shirt met mouwtjes en een trui aan (voor het eerst, nou ja gisteravond ook al). We zijn er rond half 10 en worden dan ' losgelaten', de bus kan ons om 17.15 uur weer ophalen, maar heb me ingeschreven om door shuttle van hotel om 3.15 uur weer opgehaald te worden (1515 dus). We beginnen met het holocaust museum (loop samen met Lisa en Andrew, aardige mensen) en we lopen best een stuk voordat we er zijn ,Washington is ook niet klein!! Het is indrukwekkend wat je te zien krijgt,je mag officieel geen foto's maken, maar maak er toch wat ' stiekem' . Er is een ruimte waar je door de ogen van een kind krijgt te zien hoe hij de oorlog beleefde,Daniel die het uiteindelijk ook overleefde.. En later gaan we naar boven waar een paar verdiepingen met verhalen, foto's, films te zien zijn. Erg om te zien hoe de gehandicapte kinderen werden ' vermoord'. en ook hier zag je wat protheses en petjes, heel veel petjes. Daarna lopen we richting het Witte huis, wat gedeeltelijk achter wit doek zit, renovatie?? Het is wel mooi ja, zowiezo alle gebouwen in Washington zijn mooi en groot!! Daarna lopen we terug om naar nog wat musea te gaan. Dat hebben ze wel goed geregeld hier, want er vallen een hoop musea onder de naam Smitsonian en dat is een soort stichting en daar mag je dus gratis naar binnen, zo ook holocaust en history museum waar we heen gaan. Daar zien we allemaal dinosaurus skeletten en de diamant van hoop en een olifant van vroeger en nu. Best mooi hoor. We lopen erna naar Ronald Reagan gebouw waarin onderin allemaal vreettentjes zijn. Ik eet een burrito, maar zit behoorlijk vol met rijst, dus eerst beetje eruit halen. Wel lekker hoor. Heb trouwens ook weer pretzel op, die ze gewoon op de hoek van de straat verkopen naast t-shirts, truien. Best lekker, maar kan m niet helemaal op. Je ziet veel shirts met Obama erop, leeft hier behoorlijk die verkiezingen.. Maar nogmaals indrukwekkend hoor deze stad. We gaan rond half 3 naar de metro toe en laten ons naar Cheverly (waar we zitten) brengen waar de shuttle ons om 1520 uur, 3.20 amerikaanse tijd haha ophaalt. Lisa en ik spreken af om 16.15 (over half uur). Andrew zijn we in museum kwijt geraakt maar die gaat ook niet meer meer mee terug. Zo dadelijk naar Wal Mart, heb er zin in!. Morgen ook weer Washington en dan New York en dan kom ik al weer bijna thuis, toch best snel gegaan. Maar in tegenstelling tot vorige keer wisselt het hier af, eerste paar dagen rustig, toen Orlando, toen weer rustig en met een knaller afsluiten (hopen we dan maar) . Nou tot snel

  • 20 September 2008 - 21:35

    Erica:

    He hallo......

    Leuk dat het allemaal zo mooi is...ik volg alles wat je schrijft maar weet niet altijd wat te sturen!! Vandaar dat ik nu wat stuur..
    Veel plezier nog en zie je vrijdag avond weer..zit de maand er weer op hahaha

    xxx

  • 20 September 2008 - 23:19

    Lili-Jan:

    Woeha, klinkt super allemaal. Ben beetje jaloers!!!
    Ik zie je gauw weer in Nederland.

  • 22 September 2008 - 20:50

    Buufje:

    Haaj Heidi.
    Ik kan geloven dat je last van de voeten en benen heb,maar als je alles wil zien ja of je had de buufje mee moeten nemen had ik je overal naar toe gedragen op mijn rug hahaha tot later dikke kus buufje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2008

thuis..

25 September 2008

gratis vanuit hotel

25 September 2008

vanaf times square,gratis nog wel!!

24 September 2008

Het kan erger!!

23 September 2008

Ongelofelijk, maar toch ook eenzaam
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 150295

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: