Il mio nome e Heidi - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Il mio nome e Heidi - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Il mio nome e Heidi

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

23 Mei 2011 | Italië, Salionze

Mijn naam is Heidi betekent het letterlijk,maar oh wat is Italiaans moeilijk zeg,er zijn zoveel woordjes, vervoegingen,bla bla,bla.Maar ik laat me niet kennen en zit hier in de receptie weer braaf met mijn boeken een poging te ondernemen te leren. Alleen heb ik soms iemand nodig die me die trap onder de kont geeft, nee Heidi je bent oud en wijs genoeg,dus na dit verslag ga ik zelf weer aan de slag.
Afgelopen weekend ben ik een dag en een nacht op een andere camping geweest bij een meisje die hier nog maar kort werkte maar als leidinggevende op een andere camping kon werken. Even een dagje eruit, het duurde voor mezelf eeuwig voordat ik eindelijk in de auto zat,want toen moest ik dit weer pakken en dan weer dat..Dan weer daarheen, dan weer daar.Pfff en het is goed heet de laatste dagen, dus druppels liepen overal zon beetje. Maar goed rond 9 uur s avonds was ik er en zag iemand bij de beveiliging daar die vorig jaar achter de receptie bij mij werkte. Dat is toevallig he.
We zijn naar een plaatsje in de buurt geweest(Salo) maar dat was een beetje uitgestorven en kwamen toen bij een barretje bij het water uit en dat uitzicht was echt mooi.Later toen we terug op de camping waren gingen we met een fles wijn naar het water om onweer te kijken, totdat het begon te regenen, toen snel weer terug.
Zondag morgen een engels ontbijt op (zij is engels) compleet met bacon, ei en ketchup. Ook nog naar Desenzano gereden en dat was ook erg mooi, kende het alleen als afslag bij de snelweg, maar erg mooi. Maar wederom erg warm. We wilden ergens een ijsje gaan eten,maar ook wat drinken dus wij dat gevraagd,maar omdat het niet zo duidelijk voor ons was dat we buiten op terras het ijsje moesten bestellen wilden we naar buiten lopen en toen hoorden we de serveerster tegen ander zeggen,MAMA MIA.
Dus wij weggegaan,onbeschoft toch.Moesten er wel ook om lachen omdat we ook bedacht hadden dat we eigenlijk terug wilden gaan en weer opnieuw het ijsje en drinken bestellen.
S Middags ook nog een poging van 15 minuten gedaan om te roeien en dat was ook wel lachen. Het was precies wat Lauren zei; we hebben alles in een dag gestopt, net een echte vakantie.
Toen ik weer terug op de camping was (stond in de file voor peschiera en omdat iedereen op de snelweg ging keren ging ik ook mee,ohhhhh Heidi!!)moesten we het huisje weer schoonmaken want slaap ondertussen alweer 2 nachten in de tent,maar is niet verkeerd hoor.
Heb ook al bijna niet gekookt deze week,we doen om en om. Gisteren 2 collegas en was lekkere pasta. Van de week ook al sperziebonen met aardappelen en gehaktbal op,maar dan de luxe vorm en was echt heerlijk...
Vanavond hebben we bbq op het veld van 1 van de engelsen die is jarig en er komt zon 25 man. Heb er zin in en vrijdag dan dat concert en volgende week bezoek uit Nederland!!
Heb er zin in,kan het wel weer gebruiken..
Nou lieve mensen dit was weer even de situatie vanuit Italie,
ciao

  • 23 Mei 2011 - 08:42

    Henk:

    Dag Heidi

    Leuk om te lezen dat je je verdiept in de Italiaanse taal.
    Je hebt daar wel de gelegenheid om al je talen (Engels, Duits, Italiaans) te oefenen.
    Je wordt echt internationaal, een globettrotter.
    Heerlijk.
    Geniet van de mooie taal en het leven aldaar.

    ciao Henk

  • 23 Mei 2011 - 11:50

    Papa En Mama:

    Nou Heidi het verhaal ziet er in elk geval gezellig uit. Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad. En met die Italiaanse les komt het vast goed!! We hopen dat de aswolk(en) geen roet in het eten gaat gooien maar ook dat komt vast wel goed.
    We wensen jullie met z'n allen een gezellige bbq toe en voor vrijdag alvast........VEEL PLEZIER!!
    xx papa, mama en een lik van Polly.

  • 23 Mei 2011 - 11:50

    Papa En Mama:

    Nou Heidi het verhaal ziet er in elk geval gezellig uit. Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad. En met die Italiaanse les komt het vast goed!! We hopen dat de aswolk(en) geen roet in het eten gaat gooien maar ook dat komt vast wel goed.
    We wensen jullie met z'n allen een gezellige bbq toe en voor vrijdag alvast........VEEL PLEZIER!!
    xx papa, mama en een lik van Polly.

  • 26 Mei 2011 - 13:36

    Buuf:

    Heeee Heidi.

    Ik lees dat het goed gaat en dat je lekker gegeten heb vooral de Hollandse kost zal goed gesmaakt hebben de BBQ gaat er ook wel in.
    fijne ontspannig gehad dus je kan er weer tegen.
    de mailtjes van mij vind je het wat met de mopjessss.
    Ik ga er van tussen en een pootje van Sjennie en XXXXXXskes van mij
    Buufje

  • 02 Juni 2011 - 20:55

    Trudi:

    Ha die lieve Heidi,

    Het is weer een belevenis om je verhalen te lezen.

    Super dat je de Italiaanse taal zo snel leert !! Is het schrijven net zo makkelijk / moeilijk als het spreken ??

    Hier is het in ieder geval net zo warm als in Italie ! Nou meid, werk ze, maar vooral geniet ze, !!

    Heel veel liefs van ons allemaal uit Huissen en van alle katjes xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Salionze

Italie, deel 2

Recente Reisverslagen:

17 December 2011

Het afsluiten van een hoofdstuk

06 Oktober 2011

Ben er klaar mee en klaar voor..

24 September 2011

De laatste loodjes...

15 September 2011

Net of ik niet ben weggeweest

11 September 2011

Terug van weggeweest...
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 150221

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: