Je parle un peu Français - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Je parle un peu Français - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Je parle un peu Français

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

16 April 2016 | Frankrijk, Perpignan

Inderdaad, ik spreek een beetje Frans en merk dat als t goed gaat ik me een stuk zelfverzekerder voel. Zo gaaf om meer en beter Frans te kunnen spreken, klinkt nog steeds als een toerist maar ze begrijpen me al veel beter dan vorig jaar. Dus die 500 euro die ik er van de winter ingepompt heb begint z'n vruchten af te werpen. Dit vooral door de rust in mijn hoofd. Ja natuurlijk komt daar m'n 'werkstress' bij en moet zeker ook mn rust blijven pakken, maar ohhh wat voel ik me goed. Afgezien van het snaaien en zuipen ( ja hallo, ik zit in Frankrijk) Het is ook best betrekkelijk hoor. Mijn ouders die van de week iemand voorgoed gedag zeggen, gestorven aan longkanker en nog nooit een sigaret aangeraakt. Mijn winter waaraan geen einde leek te komen, m'n volle hoofd die nu ineens weer plaats maakt voor Franse informatie. Vooral na een drukke dag, zoals vandaag besef ik zeker dat ik even m'n rust moet pakken. Voel energie, voel me goed en he wat maakt dat snaaien dan even uit. Ik kijk dan even naar m'n zus die momenteel een knop heeft omgezet en bezig is de boel om te draaien en te werken aan een nieuwe zij! Ben trots op d'r, zeg dat ook vaak! Dat wil en kan ik ook, nee ik hoef geen dozijnen af te vallen, maar wil iets strakker in m'n vel zitten. Ben vd week met iemand (lieftallige collega slash vriendin)wezen cardio boxen in een sportschool (een Franse!!) Na zon 20 min dacht ik poe poe dat wordt nog pittig en toen kwam t. Die energie in me kwam vrij en terwijl ik t schrijf kan ik niet wachten weer te gaan. En dat is overmorgen, whoehoe!! 2x in de week voorlopig plus het sjouwen etc hier op de camping. Heidi goes fit, wordt vervolgd!
Doen waar ik me goed en prettig bij voel, werk daar momenteel hard aan en ben me zeker bewust van de eventuele mindere momenten. Weet dat in ieder geval, as always, hoe super ik me ook kan voelen. Helaas heb ik op 1 ding geen invloed en dat is mijn gevoel, maar he ik ben Heidi en heb al voor hetere vuren gestaan.
Wil dit goede gevoel even graag met jullie delen, en vergeet niet dit heb ik alleen bereikt door te geloven in mezelf en vooral nooit opgeven!
Ga nog ff aan de zuip, overmorgen is t even weer voorbij en goes Heidi fit!
Btw m'n season has begun!! Jiha
A plus xx

• 16 April 2016 - 23:39

Anja:

Yeah.....super fijn dat het weer goed met je gaat!!!
    Weer een mooi verslag geschreven.
    Heel veel succes dit seizoen maar dat gaat je zeker
    Lukken.
    Wij weten dat het werken wat je doet niet niks is maar
    Zolang je het met plezier doet is dat het belangrijkste! !
    You go girl...
    Xx x

• 17 April 2016 - 07:28

Mieke De Boer:

Hoi Heidi..je ziet er heel ontspannen en goed uit wij wensen jou hele fijne mnd...groetjes henk en mieke.