Confronterend - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Confronterend - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Confronterend

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

14 Mei 2015 | Frankrijk, Collioure

Deze titel naar aanleiding van een gesprek wat ik zojuist met een collega hier heb gehad over of mensen haar nu wel of niet mogen. Een vrouw die 20 jaar ouder is dan mij. Gelukkig er zijn meer mensen zoals ik:-P
Alleen voel ik me even niet zo, voel me erg sterk.. Dit vooral na alles wat de afgelopen weken is gelopen en gegaan. Het maakt je sterker, vooral het stukje dat als andere mensen zich niet druk maken over iets, waarom zou ik het dan wel doen. Klinkt misschien heel makkelijk en voor Heidi die soms erg gestructureerd wil zijn het gewoon even laten gaan is ook wel prima soms..Vooral het stukje omdat andere mensen zich er blijkbaar ook niet zo druk om maken. Zo ook het stukje naar collega's toe; vinden ze me nu wel of niet aardig, boeien.. ik ben wie ik ben (zo voel ik me nu dan). Maar deze vrouw, we hadden vanavond een barbecue en op een gegeven moment was er een discussie en deze vrouw werd door haar man zelfs agressief genoemd (soms als er drank aan de man of in dit geval ook vrouw is...) Maar goed, ik voelde de spanning, maar ik niet alleen. Want observeren is ook mijn ding soms en zag dat de anderen het ook zagen.. Die mevrouw die dus agressief door haar man werd genoemd over iets hier op de camping en ik liepen samen naar 'huis' en ik zei haar dat ik wel begreep wat ze bedoelde en ze begon ineens te huilen...
Zo voelde ik me een paar weken geleden ook hoor, het idee hebben dat mensen niet naar me luisterden.. Hebben samen even gepraat, heb dr een flinke knuffel gegeven en gezegd dat ik zelf me ook zo voelde een paar weken geleden en het zeker niet aan haar ligt..
Dat stukje was wel even confronterend, maar tegelijkertijd ook mooi om te zien want gelukkig ben ik dus niet alleen in staat om te voelen maar ook om er voor andere mensen te zijn.. Mn stagiaire lijkt het naar haar zin te hebben en volgens anderen komt dat door mij? Tja het zal wel, ik probeer vooral mezelf te zijn, maar erg leuk om te horen!
Vandaag me eens flink door de planning heen gewerkt en binnen nu en 1,5 week komen we helemaal vol te zitten. Kreeg er even flink de zenuwen van, maar tegelijkertijd ook enorm veel zin in, want hier doen we t ook voor!
Dat ik er dan vanavond even voor een collega 'mag' zijn is ook erg fijn!
Dat zij zich nu even wat minder voelt, daar moet ze zelf aan werken, maar ik was daar ook!
Maar goed, volgende week lopen we dus helemaal vol en zijn we nu even wat rustiger wat ons dus de kans geeft de puntjes op de i te zetten, maar vooral even adem te halen voordat we volgende week weer onder water gaan:-)
Het contact met de collega's is prima, ik ben er klaar voor! Vanavond een lekkere bbq gehad en iedereen nam zn eigen specialiteit mee, voor mij dus een fles wijn... Nee hoor, had vanochtend al een aardappelsalade in elkaar geflanst, denk dat ik de komende week nog de knoflook ruik.
Uiteraard zijn er dagen dat ik wat minder wakker word en mezelf weer even moet herpakken, maar afgezien van dat voel ik me prima en dat voelt ook wel m fijn!
Kan lekker uitslapen morgen vroeg of laat dus in dit geval, maar wilde gewoon nog even laten weten dus dat het me goed gaat hier. Zelfs de Franse taal; vanmiddag tijdens een check-in kwamen er zelfs hele zinnen uit, vast in houtje touwtje frans, maar ik werd begrepen.. je suis trots!
Ik ga slapen en a plus tard, tot snel!
x

  • 15 Mei 2015 - 14:42

    Papa En Mama:

    Lieve Heidi.
    Mooi verslag vandaag...gisteren dus.
    Fijn dat het goed met je gaat en ik zie
    In dit verhaal "HEIDI".
    Er zijn voor een ander. Top!!!
    We zijn trots op je en kijken er naar uit
    Om naar je toe te gaan. Ja .....zelfs ik....de scheiterd voor
    Het vliegen. ...Hahaha. en van papa weet je
    Dat hij er altijd naar uitkijkt "vakantie".

    Liefs Papa en mama en tot gauw kanjer.

  • 16 Mei 2015 - 14:12

    Theo En Henk Janssen:

    Heidi,
    We lezen jou verslagen altijd. Het is wel leuk om te horen hoe het jou gaat.
    We wensen ju nog veel plzier, ook met je werk. Hoe is het weer bij jou. Hier is het nog echt geen zomer.
    Hartelijke groeten van ons beiden, Theo en Henk.

  • 26 Juni 2015 - 20:33

    Yvette En Tim :

    Hey Heidi,
    Hoe is het met jou?
    Wij zijn reuze benieuwd waar wij jou dit jaar tegen het lijf kunnen lopen.
    Of te wel welke campinggasten verblijd jij dit jaar met jouw aanwezigheid.

    Groetjes,
    Tim en Yvette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Collioure

Frankrijk 2015

Nieuwe ronde...

Recente Reisverslagen:

26 September 2015

Afsluiten

28 Augustus 2015

Moe

26 Juli 2015

Hoogseizoen

24 Juni 2015

Onaardig

10 Juni 2015

Breekpunt
Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 150293

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: