Tja, zit het er bijna weer op... - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu Tja, zit het er bijna weer op... - Reisverslag uit Salionze, Italië van Heidi Haeften - WaarBenJij.nu

Tja, zit het er bijna weer op...

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

20 Augustus 2010 | Italië, Salionze

Inderdaad, het zit er bijna weer op. Nog weken en dan zit ik weer in Nederland. Het dubbele gevoel blijft, ik ben klaar met het werk hier, wil weer een nieuwe uitdaging maar ik vind de sfeer zo fijn. Het relaxte is toch hetgeen wat overheerst en op het gezeur en geklaag van de gasten is het toch het sfeertje hier wat me zo bevalt. Buiten de werktijden die maar 6 uur per dag zijn heb je de tijd aan jezelf. Heerlijk leventje toch? Niets moet, alles mag. Dat ga ik missen, van de week bijvoorbeeld nog op de fiets naar Sirmione geweest. Het was dan wel een uur fietsen, maar het was erg prachtig mooi en dan geniet ik al weer. Ook al kon ik mijn bed niet uitkomen en dat op mijn vrije dag en zat ik misschien als een zombie op de fiets(wat klinkt dat erg he, haha). Het gevoel van genieten overheerst, ook al moesten we aan het einde van de dag nog een uur op de fiets en liep Emanuel te mopperen dat ik te hard fiets.
Maar ook als ik bij Giglio, mijn favoriete restaurant zit, of bij het garda meer lig te koekebakken. Heerlijk toch, dan vergeet je die gasten die lopen te zeuren over een euro die ze niet voor een glas willen betalen omdat het een principe kwestie is. Ze vergeten blijkbaar ook dat ik ook maar mijn werk sta te doen.
Vandaag was dat dus met die gast, maar oh oh wat was het druk vandaag. Alle check-ins kwamen bijna allemaal vanochtend al en dan willen mensen ook nog eens ruilen om zo naast familie te zitten of dichter bij het zwembad. Dit lukte vandaag bij een aantal families en die zijn dan ook wel dankbaar hoor, maar niet allemaal zijn ze dankbaar en is het de gewoonste zaak van de wereld.
Ik ben zelf anders tegen het vak aan gaan kijken, want ook al heb je uren gereisd en ben je moe, je kunt wel degene die je staat te helpen met respect behandelen. Want oh, wat ben ik af en toe afgeblaft door gasten. En dan komen er ook nog gasten vertellen hoe geweldig ze het naar hun zin hebben en wel tevreden zijn. Maar de gasten die zeuren die overheersen en die gezichten vergeet je niet snel.
Ook gisteren een stage gesprek bijgewoond van een stagiaire hier, nu weet ik ook weer dat dat ook vermoeiend kan zijn, vooral als je gewerkt hebt en dan nog eens buiten werktijd moet gaan zitten praten.
Het is voor een goed doel, dat wel maar ik had er niet zon zin in gewoon.
Op het moment regent het weer even, maar dat is maar van korte duur. Verder de hele week goed weer gehad en dat is vooral genieten. En dan wordt ik ook nog eens tante bijna en dat is ook wel spannend!!!
Kortom er gebeurt weer een hoop hier in het mooie Italie, het is nog maar kort maar ik ga vooral genieten.
Morgen een dubbele dienst werken omdat het me een uitdaging leek en ik zag dat ze misschien wel extra handen konden gebruiken. Daardoor volgende week ook een extra dag vrij. Dat is wel weer lekker, maar goed even lekker ontspannen nu en dan op voor de lange dag morgen en dan langzaamaan mijn spullen gaan inpakken. Tot snel, ciao


  • 20 Augustus 2010 - 22:28

    Papa En Mama:

    't was fijn je vanmiddag even aan de telefoon te hebben gehad en het meeste van het verhaal had je vanmiddag al verteld maar toch ook weer leuk om alles te lezen.Als wij samen gingen fietsen zei je wel eens "we gingen toch samen"en dat was omdat ik(mama) te snel fietste maar fietst Emanuel dan nog langzamer?(hahahaha).En ja.....het zit er zeker bijna voor je op maar het is wel fijn, ondanks alles, dat je GENOTEN hebt. Je hebt het toch maar geflikt en je flikt het nog steeds, PETJE AF!En zeker zul je het mooie Italie missen want voor wie er nog nooit geweest is, zoals wij en jij natuurlijk, is het een erg mooi land.De wandeling naar Mozambano zullen we nooit meer vergeten. Zo mooi, zo rustig, PRACHTIG.Dus we kunnen ons voorstellen dat je dat gaat missen maar..........thuis wordt er ook weer op je gewacht hoor. Nou ik kan nog wel veel meer schrijven maar dan zit ik de rest van de nacht op de bank en....dat is niet de bedoeling. Sterkte met je dubbele dienst vandaag en tot gauw.xxx papa en mama

  • 21 Augustus 2010 - 23:03

    Erica!!!!!:

    Hallo!!

    Nu zit het er inderdaad bijna weer op! Ben wel blij dat je weer terug komt,maar snap ook wel dat je gevoel dubbel is!
    Kan je eindelijk Bart zien en je kleine neefje of nichtje spannend he!?!?!?
    Hoe ging de lange dag werken vandaag?
    Vandaag opbouw speelweek..nou ja alleen slingers hangen rest kan natuurlijk morgen avond pas! Maar dan kan ik niet ;)

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heidi

Carpe diem!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 150390

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 06 Oktober 2016

France 2016

10 Maart 2015 - 04 Oktober 2015

Frankrijk 2015

02 Juli 2014 - 02 Juli 2014

Frankrijk-Nederland-Frankrijk

13 Maart 2013 - 04 Mei 2013

Frankrijk!

15 November 2012 - 27 December 2012

Asia

05 Oktober 2010 - 23 November 2010

Down under...

19 April 2010 - 28 September 2010

Italie, land van mijn dromen??

23 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Mijn eerste reis

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Toscane

04 April 2011 - 30 November -0001

Italie, deel 2

Landen bezocht: